• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Helson Shark master

Jockinho

Patek
2-Faktor
Gillar den här men något skit har hänt med min vänstra handled (på fyllan, gymmet hmm??) för inget lite tyngre vill sitta skönt längre på vänstra handleden och höger är bara lustig bära på...

Så min vana trogen upp med denna Helson SM1000 för byte eller sälj!

Ky69WCO.jpg


I mycket fint skick, finns några mindre märken på akrylbezeln (som syns vid starkt ljus) och boett men inget allvarligt. Mäter cirka 44mm och med 22mm luggar, upplevs mer som 42mm enligt mig. Den fungerar perfekt, i sitter ett ETA 2824-2 25 som håller tiden bra. Kommer på ett isofraneliknande gummi av god kvalite med signerat Helsonspänne, lädret som ses på bilderna ingår ej. Allt som allt en trevlig klocka med fin finish och bra tryck tryck i luminovan!

null_zps4adb3c21.jpg


tdPGGJQ.jpg


c4dpMPU.jpg


Dessa kostade 6000kr när de såldes nya av Helson.
Mitt pris: 2.5k inklusive rekad frakt.

Vid byte eftersöks något mindre, får gärna vara vintagedressare i guld eller någon seiko i fint skick. Kom med förslag men kan vara lite kräsen så bli inte ledsen om jag säger nej :) Lite pengar upp funkar med för rätt objekt.

//Jocke
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    96.3 KB · Visningar: 254
  • image.jpg
    image.jpg
    119.2 KB · Visningar: 249
Topp