• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes Helt nyservad King Midas i Topskick, justerat priset lite till.

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Pris
120
Returpolicy
Nej, då klockan är helt nyservad!
Bilder Skickat
  1. Ja
Hallå!

Man brukar ju säga om priset är för bra för att vara sant, så är det inte det! Men i detta fallet så är det faktiskt HELT sant! Du kan just nu göra ditt livs affär, till ett mycket fördelaktigt pris :D;)!



Nu är det dags att avyttra denna IKON, kommer direkt från en service hos Nymans Ur. Tänkte lämna in den för en polering och för att kronan hade lossnat, men det slutade med att den fick en riktigt service, plus att en guldsmed fixade en spricka i boetten som låg, syntes under där länken sitter.

Har vägt klockan, och den väger 136g, har även vägt min gröntavlade Day-Date, och den väger 134g.

Endast ren försäljning, så inga byten är aktuellt, jag står för värdefrakt. Om det inte blir allt för långt att åka, så kan vi mötas halvvägs, men då ska det vara medlemmar med goda referenser. Betalning via swish.

För er som vill ha mer och djupare information, kan kolla på länken nedan!
https://klocksnack.se/threads/paketöppning-rolex-king.45500/

Kommer i en härligt äggformat serviceetui från självaste TISSOT, då Nymans Ur inte hade några från Rolex.
dsc_8448-jpg.1461024


Inplastad.
DSC_8762.JPG



Nypolerad.
DSC_8750.JPG
DSC_8754.JPG
DSC_8757.JPG


Matias på Nymans Ur i Västerås provade denna. Han har strax över 18cm handleder och han fick igen låset, men då satt den extremt tajt.
DSC_8744.JPG




Har inte gjort det själv, men man ställer längden på länken via dessa skruvar.
dsc_33601-jpg.206634


Kommer med kvitto.
DSC_8435_LI.jpg



Och ett Internationell service garanti/kort.
DSC_8429_LI.jpg


Kvittot för vad som är gjort med klockan medföljer såklart.

Skärmklipp_LI.jpg




Här är sprickan i boetten jag talade om. Hur den uppstått är svårt att veta, men urmakaren trodde att det berodde på att länken brutits/bends uppåt. Räcker nog om man har för stora händer och tvingar på sig klockan. Den har varit med på flertalet GTGs så där har den blivit provad av många då jag själv inte har direkt stora händer eller handleder.
spricka-boett-jpg.1461016


Och så här ser den ut efter att Nymans Urs guldsmeden fixat den.
fixad-boett-jpg.1461014


Samt att den blivit polerad.
fixad-boett-1-jpg.1461013



Jag ger mig rätten att sälja till vem jag vill, och är inte främmande att sälja till medlemmar med få inlägg, men det tar vi när det blir aktuellt! Svarar gärna på frågor om ni har några...


Väl mött, Mvh // Affe
 
Senast ändrad:
Topp