• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Helvete! Jag föll rakt in i fällan..

Asplund

Diamant
2-Faktor
Som många av er redan vet är mitt mål att innan årets slut bli en sån där OWG, detta projekt är oerhört svårt och det krävs många timmars intensiv meditation för att få sinnet att klara av vägen till målet.

Sålde tillslut av allt förutom keepern 116610 och det höll för att vara exakt i 16 hela dagar.. Nu är en klockjävel på ingång igen!

Bara att börja om, det ska gå.

Vad kan det vara?

58tc5LF.jpg

To be continued..

Jag tror fan inte heller på det där med owg.. :( Jag sitter utan pw nu och väntar på semi-graalen men kan ändå inte sluta tänka på nästa inköp.. Fan, fan, fan, va torsk man är! Men det är kul ju.. Eller?
Jag tror aldrig att man blir helt mättad! Suget efter nytt finns liksom alltid kvar...

Men visst är det kul! Tycker man inte det borde man lagt av för länge sedan ;)

TT1, ska jag pm:a adress för vinsten eller ska vi mötas upp? ;)

OWG är väl inte ens något att sträva efter? Så grattis till att förståndet tillslut tog överhand!

OWG är för loosers och hör inte hemma på ett klockforum!

Tror faktiskt inte att det finns några riktiga OWG här, även om många säger sig vara det så betyder det oftast att man satsat alla slantar på en dyr klocka men dom flesta har nog ett par billigare bitar oxå, så OPWG är nog mer rätt...

Sedan så måste ju inte intresset speglas i antalet klockor...

Håller inte med, däremot kan det finnas perioder i ens liv då man inte har möjlighet att ha mer än en klocka.
Jo, jag håller med. Intresset speglas inte av att man har 5 eller 20 klockor, bara att den ena har mer pengar att spendera på intresset. Om den ana däremot har 1 klocka och samma ekonomiska förutsättningar som den andra med 20 klockor, ja då kan man ifrågasätta intresset, fast ändå bara intresset att hamstra. Den med 1 klocka kanske kan mer, läser mer och lägger mer tid på klockor än den med 20, fundera på det.

Edit: jag köper ändå ditt resonemang att ju större intresset är, desto mer bör det synas på hur man prioriterar.

Jo, jag håller med. Intresset speglas inte av att man har 5 eller 20 klockor, bara att den ena har mer pengar att spendera på intresset. Om den ana däremot har 1 klocka och samma ekonomiska förutsättningar som den andra med 20 klockor, ja då kan man ifrågasätta intresset, fast ändå bara intresset att hamstra. Den med 1 klocka kanske kan mer, läser mer och lägger mer tid på klockor än den med 20, fundera på det.

Har man större intresse om man har 5 klockor för 10 000 SEK st än om man valt att lägga alla sina 50 000 på en klocka? Vidhåller att intresset inte har varken med plånboken eller antalet klockor att göra...

Edit: jag köper ändå ditt resonemang att ju större intresset är, desto mer bör det synas på hur man prioriterar.

Vissa gillar att ha många att byta med och kanske satsar på fler men inte lika dyra, andra vill lägga allt krut på EN klocka men kanske byter ut den med jämna mellanrum...

Bara för att jag i ett par veckor haft en enda klocka så har inte bokläsandet, surfandet och pratandet om mitt intresse minskat för fem öre.. kanske till och med ökat då jag inte längre har fem klockor att ge kärlek. Med andra ord lägger jag mer tid på annat som fortfarande är klockrelaterat.

Har man större intresse om man har 5 klockor för 10 000 SEK st än om man valt att lägga alla sina 50 000 på en klocka? Vidhåller att intresset inte har varken med plånboken eller antalet klockor att göra...

Vissa gillar att ha många att byta med och kanske satsar på fler men inte lika dyra, andra vill lägga allt krut på EN klocka men kanske byter ut den med jämna mellanrum...
Hmm, jag höll ju med dig men hade eget input, framgick inte det..? Läs igen Master.

Jag kan bete mig som en OWG ett tag när jag köpt en ny som jag verkligen gillar....men det är enbart över vetskapen att de andra ligger där och väntar. Annars har jag samma känsla som Ricrob

Tillbaka
Topp