• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Helvetia 28800 Beatmaster Automatic

Jan Elgström

Breitling
Hej, jag är ny här på KS har en fungerande i mycket fint skick Helvetia Beatmaster och undrar om det är värt att kosta på den en service har legat i ca 30 år, håller tiden mycket väl, lite dåligt med gångreserven bara.

Med vänlig hälsning
Jan
Helvetia 28800.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Hej, jag är ny här på KS har en fungerande i mycket fint skick Helvetia Beatmaster och undrar om det är värt att kosta på den en service har legat i ca 30 år, håller tiden mycket väl, lite dåligt med gångreserven bara.

Med vänlig hälsning
Jan
Helvetia 28800.jpg


Hej Jan!
Om du menar värt som i att du får tillbaka pengarna vid en försäljning, så tror jag inte det.
Om du istället menar värt för att du gillar klockan och vill använda den, så skulle jag säga absolut! :)

Helvetia brukade köra ETA-verk på den där tiden, så att serva den borde inte vara några problem eller speciellt dyrt
(kanske runt 1500-2000 beroende på urmakare och vad som behöver bytas). Eta är/var bra arbetshästar med god tidshållning och utan större problem.

Hade du sedan tänkt sälja den direkt efter en service skulle jag tro att du kanske får max 1000-1500, så är det enbart pengar du är ute efter lönar det sig bäst att sälja den oservad, då kanske du får runt 500-700:- .

Lägg gärna upp lite fler och bättre bilder så vi får se hur den ser ut.
 
Topp