• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Helvetia

Vostok1

Basic
Tjena.
Helvetia brukar ju vara dyra eftertraktade klockor. Varför är Helvetias New World så billig begagnad?
Är det nån lågbudget version eller dåligt verk i?
Tacksam för svar.
Mvh - Johannes

Tjena.
Nej utan jag menar generellt. Och med dyr menar jag 1500 kr uppåt för beggade. Alltså tyckte jag det det lät konstigt när jag såg new wolrd´s för runt 4 hunkan.

Tjena.
Nej utan jag menar generellt. Och med dyr menar jag 1500 kr uppåt för beggade. Alltså tyckte jag det det lät konstigt när jag såg new wolrd´s för runt 4 hunkan.
Är 1500 verkligen dyrt? Och vad gör dem eftertraktade menar du? Det finns dyra och eftertraktade Helvetior, men i regel skulle jag nog säga att de inte är det. :)

Med det sagt antar jag att du köpte den på Tratten? Skulle tro att den var billig för att det beror på ganska udda boettform och att den är gjord i fulmetall.

Senast ändrad:
Kan man slänga 1500 runt sig hur som helst är det inte dyrt - kan man inte alltid det så är det dyrt. Eller kanske bara en fråga om prioriteringar.

Mest nyfiken. Tack för svar.

@grodslukarenx
Helvetia är det nya Rolex och mkt eftertraktat :)
20210123_134813.jpg
20201223_093057.jpg
20201219_160547.jpg

@grodslukarenx
Helvetia är det nya Rolex och mkt eftertraktat :)
20210123_134813.jpg
20201223_093057.jpg
20201219_160547.jpg
Jag tror du har rätt. Man brukar ju prata om "de fyra stora" i den här branschen, Patek, Rolex, Lagonda, och Helvetia. Jag tycker det är är hög tid att de senare får den uppskattning de förtjänar.
IMG_20210203_183637_788.jpg

Skämt åsido, har vi någon Helvetiatråd sedan tidigare? Annars tycker jag vi gör en av den här. De har gjort en del riktigt bra modeller. :)

Tillbaka
Topp