- Pris
- 3500
- Returpolicy
- Om ej som beskriven
- Bilder Skickat
- Ja
En kronograf för sanna entusiaster och enligt mig den mekaniska kronograf på microbrandscenen med mest värde för pengarna. Det ultimata "value monster".
I den slutsålda 42mm-versionen som enligt mig definitivt är att föredra för en lättläst pilotkronograf. Urtavlan tar tydlig inspiration från 70-tals klockor använda av brittiska luftvapnet med de omisskännliga "crows feet".
Klockan har en helpolerad boett i rostfritt stål, en smal 120-click bezel med inlägg av keramik och C3 Superluminova. Klockan kommer på ett bekvämt, mycket passande läderarmband.
Inuti boetten sitter det vackra, legendariska handuppvridna ST-19 urverket som kan uppskattas genom display casebacken.
Klockan inköptes hösten 2024 från en samlare i USA och är sparsamt använd av både mig och dem. Den är i mycket gott skick.
Inköpspris från Hemel ligger kring $499 full set.
Hör gärna av dig om du önskar fler bilder elller har frågor.
Product Specifications:
• Dial: Matte black with C3 Superluminova
• Hands: Syringe style with C3 Superluminova
• Diameter: 42mm
• Lug width: 22mm
• Lug to lug: 49mm
• Thickness: 13.4mm
• Crystal: Double domed sapphire with anti-reflective coating
• Case back: Sapphire exhibition glass
• Case: Polished 316L stainless steel
• Strap: Leather, branded 316L stainless steel buckle fastening
• Crown: Push / Pull, signed H by engraving
• Water-Resistance: 100M
• Movement: ST19 with swan neck regulator
Manual wind
19 jewels
45 Hour Power Reserve
3Hz beat rate
www.hemelwatches.com
Finns i Stockholm för F2F men andra lösningar kan också funka.
Tack KS för möjligheten till annonsering.
I den slutsålda 42mm-versionen som enligt mig definitivt är att föredra för en lättläst pilotkronograf. Urtavlan tar tydlig inspiration från 70-tals klockor använda av brittiska luftvapnet med de omisskännliga "crows feet".
Klockan har en helpolerad boett i rostfritt stål, en smal 120-click bezel med inlägg av keramik och C3 Superluminova. Klockan kommer på ett bekvämt, mycket passande läderarmband.
Inuti boetten sitter det vackra, legendariska handuppvridna ST-19 urverket som kan uppskattas genom display casebacken.
Klockan inköptes hösten 2024 från en samlare i USA och är sparsamt använd av både mig och dem. Den är i mycket gott skick.
Inköpspris från Hemel ligger kring $499 full set.
Hör gärna av dig om du önskar fler bilder elller har frågor.
Product Specifications:
• Dial: Matte black with C3 Superluminova
• Hands: Syringe style with C3 Superluminova
• Diameter: 42mm
• Lug width: 22mm
• Lug to lug: 49mm
• Thickness: 13.4mm
• Crystal: Double domed sapphire with anti-reflective coating
• Case back: Sapphire exhibition glass
• Case: Polished 316L stainless steel
• Strap: Leather, branded 316L stainless steel buckle fastening
• Crown: Push / Pull, signed H by engraving
• Water-Resistance: 100M
• Movement: ST19 with swan neck regulator
Manual wind
19 jewels
45 Hour Power Reserve
3Hz beat rate

The Hemel Airfoil
Reference HF Series We are using our timeless brand to offer a new look at what a pilot chronograph could be. With a thoughtfully appointed dial which takes direct cues from 1970s era British military pilot watches, a narrow bezel, a slender strap and a polished finish, the Airfoil offers a...

Finns i Stockholm för F2F men andra lösningar kan också funka.
Tack KS för möjligheten till annonsering.
Bilagor
Senast ändrad: