• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hemkommen från Hong Kong

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Ja jävlar... Har varit där tidigare men inte som inbiten klocknörd. Har kikat på klockor så att ögonen blöder och hittat mig en ny favorit, A. Lange & Söhne Datograph Flyback. Kvalitetskänslan i den klockan går knappt föreställa sig. Säljaren lät mig jämföra med en 6-siffrig Daytona och det va mils skillnad... Vilken känsla.
5W6cy0i.jpg

LXzYBPc.jpg


I övrigt har jag tyvärr varit väldigt slarvig med kameran. Har sett såå sjuka tavlor som fått mig att vela ha diamanter på klockan. Klämde lite på en Panerai Tourbillion i Keramik PAM350. Fick även se lite Richard Mille, ballt.
Lite vintage spottades även. Ber om ursäkt för de dåliga bilder. Men inte mindre än 3 stycken DR Sea-Dweller i vad jag tyckte såg ut som lysande skick.
xum0I4y.jpg

p1LBhI5.jpg

R7v4M4G.jpg


Köpte jag något då? Jo då, blev bra sugen på någon av de fina vintageklockorna jag hittade men ansåg mig inte ha kunskapen plus att priset kändes något högt. Istället blev det en ny 114060. Gissa om jag är nöjd?
 

SimonML

Omega
Mången grattis! Inte alls avundsjuk.. :shifty: som några föregående talare skrivit så vore det ytterst intressant att få veta ungefär hur priserna ligger till där
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Var övertygad om att du köpt A. Lange & Söhne då jag började läsa:)

Som alla andra undrar även jag om prisbilden... Dels på nya 114060 samt en dubbelröd SD?
 

F1zbo

Cartier
2-Faktor
Stort grattis! Börjar digga Sub c mer och mer!

Ser ut på chrono 24 att man kan hamna strax under 40k för 114060. Kanske ännu bättredealer är möjliga?
Mvh
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Stort grattis!!!

Inte för att jag vill sätta ditt inköp vid sidan av, men HOLY FUCKING CRAP, ALS är helt galna. Absolut mitt graalmärke (haters gonna hate) får se hur det kommer gå med det. Men hur som helst är ALS grymma! Är avis! :woot:
 

bartoldous

Cartier
Oj Oj antar att HongKong är ett mecka för klockintresserade,ett besök där kan aldrig sluta väl.Men skulle vara djäkligt kul att åka dit någongång.Stort grattis till din snygga rolle.
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Tackar för alla glada tillrop. Är mycket nöjd med klockan. Visst saknar jag datum men jag vänjer mig då jag tycker den är så mycket snyggare utan :)
ALS va verkligen helt grym. Tror han sa HK$500.000 för den.
Ang priset på min Rolex så är det klart billigare än hemma. Dock inte hunnit kolla avgifter och växlingskurs än. Lägsta priserna man ser på Chrono24 hittade jag inte och att pruta hos de billigaste gick inte heller. Listpriset hos AD var ca HK$58.000.
Så att ta flyget om man behöver betala det själv till HK för att fynda blir det inte lönsamt. Nu var jag här i delvis jobb och det blev försvarbart.
Ang. priset på de DRSD som jag såg vet jag faktiskt inte. De va inte prissatta och jag frågade inte.
 
Topp