• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hemma hos: Sinn i Frankfurt

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Tack för ett himla trevligt reportage! Kaffet smakade mycket godare med detta läsestoff (kan man säga så på svenska eller är det för norskt???) i mobilen :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Mysigt! Härligt med välskrivet reportage. Att besöka en tillverkare är ju en dröm för många så jag vet att det är fler än jag som är tacksamma för fotografier och djupdykning, tack!

Håller även med om att Tim är väldigt trevlig, man märker snabbt att han är både kunnig och en klocknörd. :)
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
556, 903 och 910 är de modeller som jag suktar mest efter sena kvällar när man fönstershoppar och drömmer. Aldrig upplevt någon Sinn irl dock...

Upplevs 903 som en "homage" av Navitimern eller har den sin egen karaktär så att säga?

Nej, det tycker jag faktiskt inte.
Möjligt att jag känt annorlunda om det varit en uppenbar ripoff av Breitling, men med historien Tim berättade om designrättigheterna... Nej.
Tycker att det är en bättre klocka. Uppriktigt.
Bratten är för stor!

Kul, bra jobbat!! Det behövs fler "hemma hos"-repotage :D

Absolut - det behövs. Framförallt nu under de senaste dagarna, då det bara varit tråkigheter.
Ut i Europa med dig! ;)

Tack för ett himla trevligt reportage! Kaffet smakade mycket godare med detta läsestoff (kan man säga så på svenska eller är det för norskt???) i mobilen :)

Haha, nejdå...
Kontentan går fram!

More, give me more...

Det lämnar jag upp till någon annan. Åtminstone för stunden!
Nästa Europa-turné är inte inplanerad ännu.

Tack för ett otroligt trevligt reportage! Har haft ett tämligen svalt intresse för Sinn tidigare. Men nu börjar det rycka i köptarmen :)

Jag är med dig. Jag är nog bara några månader före. ;)
Fram till för inte särskilt länge sedan så tyckte jag att Sinn var väldigt tråkigt. Kunde inte alls se vad folk var så lyriska över. Nu förstår jag inte riktigt varför jag tyckte så!

Mysigt! Härligt med välskrivet reportage. Att besöka en tillverkare är ju en dröm för många så jag vet att det är fler än jag som är tacksamma för fotografier och djupdykning, tack!

Håller även med om att Tim är väldigt trevlig, man märker snabbt att han är både kunnig och en klocknörd. :)

Tackar!
Ja, verkligen. En mycket trevlig prick.
Även om jag varit helt nollad inför Sinn när jag kom dit så hade jag varit lyrisk när jag åkte därifrån. Det är uppenbart att han verkligen brinner för Sinn.

Fantastiskt bra och välskrivet reportage, nu
längtar jag ännu mer tills jag får min Sinn här under veckan!

Gratulerar!
Vad blev det för något?
 

Moody

Rolex
Nej, det tycker jag faktiskt inte.
Möjligt att jag känt annorlunda om det varit en uppenbar ripoff av Breitling, men med historien Tim berättade om designrättigheterna... Nej.
Tycker att det är en bättre klocka. Uppriktigt.
Bratten är för stor!



Absolut - det behövs. Framförallt nu under de senaste dagarna, då det bara varit tråkigheter.
Ut i Europa med dig! ;)



Haha, nejdå...
Kontentan går fram!



Det lämnar jag upp till någon annan. Åtminstone för stunden!
Nästa Europa-turné är inte inplanerad ännu.



Jag är med dig. Jag är nog bara några månader före. ;)
Fram till för inte särskilt länge sedan så tyckte jag att Sinn var väldigt tråkigt. Kunde inte alls se vad folk var så lyriska över. Nu förstår jag inte riktigt varför jag tyckte så!



Tackar!
Ja, verkligen. En mycket trevlig prick.
Även om jag varit helt nollad inför Sinn när jag kom dit så hade jag varit lyrisk när jag åkte därifrån. Det är uppenbart att han verkligen brinner för Sinn.



Gratulerar!
Vad blev det för något?
556i, blir förhoppningsvis paketöppning imorgon. :)
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
En annan rolig grej med Sinn 903 är att de faktiskt produktutvecklat designen. Vridringen kontrolleras nu med hjälp av kronan klockan 11, detta gör även att vattentäthet ökat från Navitimerns 3 atm till 903'ans 10 atm.
Allt annat borträknat är det en väldigt mycket mer praktisk klocka än en Navitimer, att den kostar mindre än 50% av nyvärdet på en Navitimer B01 går mig väldigt sugen på att åtminstone klämma/känna på en. @meo_swe , vi ska till Frankfurt.
 

Pele

Cartier
Trevligt reportage och trevligt med en tillverkare som tar sig tid att visa faciliteterna. Sinn växer 903 skulle jag gärna titta lite närmare på.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
En annan rolig grej med Sinn 903 är att de faktiskt produktutvecklat designen. Vridringen kontrolleras nu med hjälp av kronan klockan 11, detta gör även att vattentäthet ökat från Navitimerns 3 atm till 903'ans 10 atm.
Allt annat borträknat är det en väldigt mycket mer praktisk klocka än en Navitimer, att den kostar mindre än 50% av nyvärdet på en Navitimer B01 går mig väldigt sugen på att åtminstone klämma/känna på en. @meo_swe , vi ska till Frankfurt.

Håller helt med.
903:an är riktigt vass!

Du har ju dessutom nick för att bära upp den, så det är ju bara att köra! ;)
 

hannes1988

Cartier
Kul reportage och jag gillar verkligen deras nya EZM12 tycker det är en riktig toolwatch med funktion. Finns en stor sannolikhet att man vill prova den framöver

Tack igen för detta
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Håller helt med.
903:an är riktigt vass!

Du har ju dessutom nick för att bära upp den, så det är ju bara att köra! ;)
Några saker hindrar mig från att klicka hem en 903'a.

1) Höjden. Är den inte typ 16-17mm?
2) Kronan klockan 11, sticker den ut apamycket?
3) Verket. Har redan en 7750 och undrar om inte nästa kronograf borde bli en El Primero.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Några saker hindrar mig från att klicka hem en 903'a.

1) Höjden. Är den inte typ 16-17mm?
2) Kronan klockan 11, sticker den ut apamycket?
3) Verket. Har redan en 7750 och undrar om inte nästa kronograf borde bli en El Primero.

Upplevde den faktiskt inte så våldsamt hög (även om det, överlag, alltid är automatkronografens akilleshäl). Är Bratten smidigare, menar du?

Kronan upplevde jag inte att den störde särskilt mycket - även om klockan varit snyggare utan den.

Din sista punkt har jag dock ingen kontring mot. El Primero är givetvis ett mycket trevligare verk än bara en till 7750.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Några saker hindrar mig från att klicka hem en 903'a.

1) Höjden. Är den inte typ 16-17mm?
2) Kronan klockan 11, sticker den ut apamycket?
3) Verket. Har redan en 7750 och undrar om inte nästa kronograf borde bli en El Primero.

14,5 mm, tydligen.
Måste väl vara ganska ordinärt för en automatkronograf?
Men visst finns det smidigare klockor.

Så trevligt som du skriver tycker jag att du ska ge dig ut på fler studiebesök ;). Återigen, läste om Zenith förut, mycket trevlig läsning.
Tackar!
Vi får väl se om jag har möjlighet att planera in, och utföra, något mer. Hade varit roligt att ta sig till Basel också...
Men det sköter och andra sidan @yonsson och @Molle så bra! :)
 

Sveparn

Panerai
2-Faktor
Mycket bra reportage, detta liksom det andra om Zenith. Kul med just lite mer berättelser om dessa tillverkare som jag sneglat mycket på men inte ägt än. Tack!
 

DrDre

Patek
IMG_0191.JPG
IMG_0192.JPG
IMG_0193.JPG
Ang storleken på Navitimern/903. Jag har en Old Navitimer 2 som har samma storlek som 903. Den bär lite större än vad måttet (41mm) antyder. Jag tog en jämförelsebild med Speedmastern (42mm). Navitimern är lite högre och iom att urtavlan täcker hela klockan så ser den större ut (och hela klockan är tjock, alltså inte bara i mitten som på tex Speedien). Men det är ändå inte ngn stor kluns man har på armen. Funkar tex en Subariner eller Speedmaster,så är även Navitimern helt ok.
 
Topp