• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hemmafix

Mykeys

Cartier
Efter de inspirerande "how to" trådarna som har publicerats här på forumet blev jag sugen på att själv testa det här med att göra klockarmband på egen hand.

Jag hittade en gammal mocka jacka på myrornas, handlade in de nödvändiga redskapen och nu nån timme senare är första armbandet klart!

Verkligen ingenting som tål att synas i sömmarna, men va fasen - jag fick ihop det iaf! :)

Nu kan nästa bara bli bättre!
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1351544696.089999.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1351544696.089999.jpg
    104.7 KB · Visningar: 636
  • ImageUploadedByTapatalk1351544714.094449.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1351544714.094449.jpg
    114.5 KB · Visningar: 633

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Härligt! Det är kul att pula hemma! Har också testat och hoppas mitt nästa band blir bättre än de första. Tycker ditt verkar överträffa mitt första även om det inte säger så mycket ;D
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Snyggt! Man utvecklas hela tiden ju mer man pular.
Slänger upp en bild på mitt senaste:
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1351547254.216415.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1351547254.216415.jpg
    120.5 KB · Visningar: 584

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Grattis, snyggt!

Snart sitter du där en fredagkväll med lite verktyg och ett glas champagne redo att plocka ner att ETA verk i molekyler :D
 

Camo00

Patek
Det blev ju riktigt snyggt!

Snart sitter Du med symaskin och kamomill-te på fredagkvällen och syr en jacka av Nato-straps... :)
 

Mykeys

Cartier
@ALLA Tusen tack för uppmuntrande tillrop! Det uppskattas verkligen!

@easy rider Du är ju proffs i sammanhanget! Tycker dina band är riktigt snygga. Jag undrar över några detaljer som jag hoppas du kan hjälpa mig med. Hur fäster du tråden när du gör en söm som på bilden? Hur fäster du keepern? Och var köper du spännet? Hade varit perfekt om du kunde ta nån detaljbild på baksidan av bandet för att visa hur du har gjort det...
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Mykeys skrev:
@easy rider Du är ju proffs i sammanhanget! Tycker dina band är riktigt snygga. Jag undrar över några detaljer som jag hoppas du kan hjälpa mig med. Hur fäster du tråden när du gör en söm som på bilden? Hur fäster du keepern? Och var köper du spännet? Hade varit perfekt om du kunde ta nån detaljbild på baksidan av bandet för att visa hur du har gjort det...

Haha, tack för det. Men jag ser mig mer som en simpel hemmapulare. Jag skickar ett pm lite senare med instruktioner!
 

Mykeys

Cartier
easy rider skrev:
Mykeys skrev:
@easy rider Du är ju proffs i sammanhanget! Tycker dina band är riktigt snygga. Jag undrar över några detaljer som jag hoppas du kan hjälpa mig med. Hur fäster du tråden när du gör en söm som på bilden? Hur fäster du keepern? Och var köper du spännet? Hade varit perfekt om du kunde ta nån detaljbild på baksidan av bandet för att visa hur du har gjort det...

Haha, tack för det. Men jag ser mig mer som en simpel hemmapulare. Jag skickar ett pm lite senare med instruktioner!

Schysst, tack!
 
Topp