• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Herrklocka för runt 10k?

Den har långa jäkla luggar, så 41mm är inte riktigt talande för det verkliga måttet.

Håller med om att den framstår som större på handleden. Dock känns det säkrare än en klocka på 35mm. Sen handlar det ju självklart om vad personen har för storlek på handleden. Äh, jag tror ju inte ens på att köpa klockor i present i blindo. Bättre att ta med personen som får prova ut själv.

Håller med om att den framstår som större på handleden. Dock känns det säkrare än en klocka på 35mm. Sen handlar det ju självklart om vad personen har för storlek på handleden. Äh, jag tror ju inte ens på att köpa klockor i present i blindo. Bättre att ta med personen som får prova ut själv.
Instämmer.

01%20733%207594%204034-07%205%2020%2011.jpg
Den här kanske?

Fick en fråga vilken klocka för runt 10k jag skulle rekommendera av en bekant som ska köpa en morgongåva till sin blivande man. Som jag har förstått det är han inte biten av klocksjukan än så han har inga givna preferenser.
Själv är jag insnöad på Seiko så det finns ju mängder av riktigt bra dinkor att rekommendera från deras sortiment. Men jag skulle vilja få tips på klockor från något märke som för den breda massan kanske är lite kändare?
Hittade en äldre tråd där någon tex rekommenderade Longines HydroConquest, gillar inte den själv men är kanske lite mer igenkänningsfaktor på en sådan?
Sport eller dressare spelar ingen roll.
Några tips?
Även om du inte gillar HydroConquest vill jag själv som ägare till en ändå starkt rekommendera den. Den känns väldigt genuin för det priset trots att länken kunde varit lite bättre. Själv är jag förälskad i klockan och köpte för ett par veckor sedan en Conquest (denna gången Quartz). Longines har inte det högsta anseendet här på forumet men är definitivt ett prisvärt märke (enligt mig).
Lycka till med sökandet. :)

Sinn 556. Ta dig 30 min och kolla deras sida sinn.de - > eng. Jag tycker det är något speciellt över Sinn, sätt dig in i det och förklara för din andra hälft att du tagit dig tid att hitta det där extra speciella. Npgot ni två förstår vad det är. Inte nödvändigtvis det andra människor ser honom bära. Det finns en skillnad i att veta att man har en helt sjuk kvalitet på armen men att ens vänskapskrets inte förståt. Det blir er hemlighet. 556i. Can't go wrong.

Även om du inte gillar HydroConquest vill jag själv som ägare till en ändå starkt rekommendera den. Den känns väldigt genuin för det priset trots att länken kunde varit lite bättre. Själv är jag förälskad i klockan och köpte för ett par veckor sedan en Conquest (denna gången Quartz). Longines har inte det högsta anseendet här på forumet men är definitivt ett prisvärt märke (enligt mig).
Lycka till med sökandet. :)
Longines är ett fantastiskt märke, med oerhört mycket historisk pondus, tyvärr har de tappat väldigt mycket i och med de moderna modellerna. De står bakom en rad riktigt trevliga verk, inklusive ett av tidernas avsolut bästa kronografverk. De har en del fullträffar i Heritagekollektionen, som ju drar inspiration från deras storhetstid. :D

Longines är ett fantastiskt märke, med oerhört mycket historisk pondus, tyvärr har de tappat väldigt mycket i och med de moderna modellerna. De står bakom en rad riktigt trevliga verk, inklusive ett av tidernas avsolut bästa kronografverk. De har en del fullträffar i Heritagekollektionen, som ju drar inspiration från deras storhetstid. :D

Longines Heritage är något jag just nu har blicken på men det får vänta tills jag har en lite större budget. Man får tycka vad man vill om de nyare klockorna men jag tycker dock att många ändå (iallafall) har utseendet på sin sida - urverken är nog inget att skryta om (ex. Den i hydroconquest)

Vad sägs om en Junghans Max Bill?
Snygga och skriker att de kostar mycket när man ser dem i verkliga livet. Dock så kostar den nedan ungefär 10k om du väljer automat och runt hälften om du väljer quartz.
8612E8F1-3E1B-4FB0-93F9-8A120E1FCD4C.jpeg

Min favorit klocka är min Longines Conquest, 39mm med blå tavla. Är otroligt nöjd med den. Snygg och rejäl och passar nästan alla tillfällen. Listar 10Kkr hos ad.

Om det inte måste vara en automatisk skulle jag rekommendera en Longines VHP finns i flera kombinationer här 2 av den
longines_lede.jpg
534352-80d996f71a3b7b24bdd42758ff16985d.jpg

Sinn 556. Ta dig 30 min och kolla deras sida sinn.de - > eng. Jag tycker det är något speciellt över Sinn, sätt dig in i det och förklara för din andra hälft att du tagit dig tid att hitta det där extra speciella. Npgot ni två förstår vad det är. Inte nödvändigtvis det andra människor ser honom bära. Det finns en skillnad i att veta att man har en helt sjuk kvalitet på armen men att ens vänskapskrets inte förståt. Det blir er hemlighet. 556i. Can't go wrong.
Copywriter? :D

Sticker kanske ut huvudet, men tycker varken Hydroconquest eller Conquest håller någon imponerande byggkvalité. Dessutom känns de helt iskalla, men det är ju en personlig uppfattning. Tkr valfri Certina DS Action piskar dem..

Sen gör ju faktiskt Longines en del roliga klockor, men fan inte Hydro-/conquest..
Hade jag haft en budget på 10k hade jag gått på en ORIS som gåva..

Jag slår ett slag för Tissot PRC200, drygt 3000 för en quartz eller runt 7000 för en automatisk.
Ser dyrare ut än vad de är för de oinvigda.
Även om jag värderar min Tissot lägst i min samling så är det alltid den som gemene man tycker är finast när de ser min klocksamling.. Ja, jag vet, jag borde byta ut mina bekanta till några som förstår sig på klockor =)
t055.417.11.057.00.jpg t055.427.11.057.00.jpg

Tillbaka
Topp