• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Heuer 73363T "siffert dial"

par

Patek
2-Faktor
Säljer nu min Siffert Heuer
Den som anses är den riktiga Jo Siffert är automat versionen 1163 med datum. Eftersom tavlorna har samma färgsättning i min manuella 73363T utan datum så får den ofta samma smeknamn.

Servades i vintras(kvitto finns) och håller tiden bra. Kronografen nollställer som den ska. Klockan polerades ej vid service.
Tavlan har en fantastik patina och den vita färgen har fått en skön färg.
Bezelen är inte korrekt för modellen men har så fantastisk blå-grå färg att jag valde att behålla den.
Tim och minutvisarna är org Heuer från -70 dock inte helt korrekta för modellen(nästan identiska) och de blev relumade vid service(ej tavlan)


Modellen anses väldigt ovanlig och många menar att den vanliga Sifferten (1163T) är betyligt vanligare. Endel menar att det bara tillverkades ett par hundra av den manuella som jag äger.


LYHnQMp.jpg



Valjoux 7733 verket innan service


IMG_0080[1].JPG

IMG_0082[1].JPG

IMG_0076[1].JPG



Svårt att sätta ett pris på en så ovanlig modell. Just nu finns två till salu i världen och båda ligger på priser runt 45 000kr. Min är självklart inte lika perfekt och därför sätter jag det lägre.

Mitt pris: 28 000

Har många referenser från forumet
 

par

Patek
2-Faktor
Prisbump 28 000kr. Ser helst att den får stanna på forumet vilket känns roligare än att den ska säljas till Italien.
 
Topp