• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Heuer 844...hjälp med pricing....

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har en levande diskussion om att förvärva en vintage Heuer 844 monnin. Den är bra skick, utan länk, Rätt tidig årgång. Vad anser ni vara ett rimligt pris? All input uppskattas...

Tack!
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har dålig koll på vad som finns med det caset. All hjälp att guida mig i rätt riktning uppskattas! :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Denke skrev:
Jag har dålig koll på vad som finns med det caset. All hjälp att guida mig i rätt riktning uppskattas! :)

SNC16934.jpg


Och många andra bla. Breitling, CWC, Chronosport, City...
 

Knät

Cartier
Jag har haft två Heuer 981.006 med det caset, är ju quartz men tokigt fet modell.. Ångrar djupt att jag sålde bägge :(

dsc0094hq.jpg


Nu har jag denna som beater.. (Den vänstra såklart! Den högra ska bli grabbens så fort han lärt sig klockan..)

dsc0455b.jpg


En Ray Wong CWC hommage.. Har tänkt att byta ut den mot en riktig CWC men så klämde jag på singulars och kände direkt nej.. RW har trevligare bezel med bättre känsla, lite fetare i caset på nått sätt.. Dessutom normala bandstift vilket gör att jag kan bära på den på länk vilket jag helst har på jobbet (av diverse praktiska skäl)
Dock vinner CWC på att den har lume, RWn saknar allt vad lume heter på tavlan, visarna lyser hyfsat dock..
Ska ta en ny bild på det sakta men säkra förfallet..
 
Topp