• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Heuer Autavia 11630 GMT - nytt pris 2021-06-30

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Pris
66000
Returpolicy
Enligt överenskommelse
Bilder Skickat
  1. Ja
2021-06-30: sänkt priset från 71 000 till 66 000

Säljer min Heuer Autavia 11630 GMT som jag köpte av den kände Heuer-samlaren @Darren Cal.11/12 sommaren 2016. Klockan är servad av den välkände “Heuer mäster urmakaren” Abel Court september 2015. Referensen kom i två olika versioner, det här är den mer ovanliga med svarta/grå sub-dials med orangea detaljer på den klockan 3 samt vita visare. Klockan är från “second execution” av 11630 serien och tillverkades mest troligt runt 1975. Länken som följer med är även den ovanlig, den fanns endast för Heuer med 11630 boett och är enligt uppgift robustare än BOR versionen. Av bilderna nedan så är den på urverket samt boettlockets insida Darrens, jag har fått lov av honom att använda den.

Har haft annonsen tillbakadragen ett bra tag men nu är klockan som synes till salu igen.

IMG_1196.jpg

IMG_1197.jpg

IMG_1198.jpg

IMG_1201.jpg

IMG_1202.jpg
IMG_1204.jpg

IMG_1206.jpg

IMG_1208.jpg

När jag köpte klockan så satt AM bezelen till höger och den följer givetvis med.
IMG_1219.jpg
IMG_1222.jpg

movement.jpg

Så här ser klockan ut med AM bezel
IMG_0546.jpg


Mina referenser:
https://klocksnack.se/threads/hasse-varg.56482/
 
Senast ändrad:
Topp