• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HEUER Black Coral!?

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Vad tycker ni om Heuer Black Coral!

Jag har någon hatkärlek till denna klocka, ena dagen är den kitsch och nästa dag gillar jag den!
klockan skall vara en av de sista där enbart Heuerloggan används. TAG-HEUER loggan kom om jag inte har forskat fel någon gång runt ca.1984 (rätta mig om jag har fel).

Men Guld och Svart är lite för mycket 80-tal för att jag skall fullt ut gilla den. Den påminner om en gammal
Pontic Firebird med örnloggan på huven som jag också har tveksamt förhållande till!

Så panelen - Vass eller Kass!

EzFaRhM.jpg
 

_jonte

Patek
Jag vill gilla den och den är ju stentuff. Men som du säger är det nåt med svart plus guld som inte riktigt funkar. Vet inte vad dock.
 

DrDre

Patek
För en klockintresserad så har ju alla klockor med sig någon form av "stilbagage", dvs den ger associationer till allt från maffiabossar, värdetransportsrånare, stridsflygare etc etc. Om jag ska associera den där klockan med någon person och händelse så är det Burt Reynolds och hans klassiska Nu blåser vi snuten. Och jag tycker det är rätt coolt!



 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
För en klockintresserad så har ju alla klockor med sig någon form av "stilbagage", dvs den ger associationer till allt från maffiabossar, värdetransportsrånare, stridsflygare etc etc. Om jag ska associera den där klockan med någon person och händelse så är det Burt Reynolds och hans klassiska Nu blåser vi snuten. Och jag tycker det är rätt coolt

Kan inte annat än hålla med. Själv kan jag inte se en gammal Seiko 6105 utan att tänka "Puch Dakota" så för mig är det far away från Martin Sheen i Coppolas "Apkalops", som vi kallade den; associerar mer till enerverande mopedkörning än till en civilisationskritisk film som bygger på Conrads "Mörkrets hjärta" . Trots det skulle jag nog vilja ha en..:)

Edit: Glömde tillägga att Heuer:n är helt ok trots det guldiga. Jag störde mig på samma sak med Tärnan Oceanographer, vilken i övrigt är en riktigt fin klocka.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Tack för Pontiacbilden DrDree. Tack för alla roliga inlägg! Jag såg din Heuer på säljsidan Jonaz. En riktig kultpjäs med
originallänken på! Kul liknelse med Puch Dakotan - det hade varit roligt att äga en idag! Orange eller Blå!
 

KMS

Rolex
Rätt cool, har lite svårt för pvd bara. Har kollat lite på Heuer dykarna och de kan vara rätt coola som beater typ. Dock har jag lite svårt att förstå det här med folks attityder gentemot homager osv, anses denna vara ok men det steinhart o squale gör är förkastligt? Vi kanske inte skall lyfta på den stenen igen dock.:)

Jag vill verkligen ha något med Heuer loggan!!! (ologiskt kanske men grymt cool!)
 

RobinW

Cartier
2-Faktor
Jag har svårt att bestämma mig. Min är äldre än den ovan, den har inget 1000 under loggan. Det var min första kvalitetsklocka och den var min partner under en massa år och ett antal hundra dyktimmar. Med tiden stoppades den i en låda och glömdes bort. Efter att ha hittat detta forum grävde jag fram den och konstaterade att länken är rasslig, doublen har flagat, batteriet är slut och den känns kitchigt 80.
Men nu skall den få ett nytt svart Nato (kanske läder?) och lite handledstid. Det är väl det minsta man kan göra för en gammal kompanjon...
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Jag har svårt att bestämma mig. Min är äldre än den ovan, den har inget 1000 under loggan. Det var min första kvalitetsklocka och den var min partner under en massa år och ett antal hundra dyktimmar. Med tiden stoppades den i en låda och glömdes bort. Efter att ha hittat detta forum grävde jag fram den och konstaterade att länken är rasslig, doublen har flagat, batteriet är slut och den känns kitchigt 80.
Men nu skall den få ett nytt svart Nato (kanske läder?) och lite handledstid. Det är väl det minsta man kan göra för en gammal kompanjon...

Absolut RobinW! Visst är den värd ett nytt liv! Lite kultiga är de allt. Posta klockan! Det vore kul att se den tidiga modellen!
 
Topp