• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Heuer Carrera 3647S!

Hansaboy

Basic
2-Faktor
Då var det måndag.....

Och jag forsätter med mina inlägg gjorda på OF, denna gjorde jag för några år sedan, men klockan är kvar!

Och som vanligt så blir det på engelska...

:)

Hi Forum People!

I have searched the OF, and I cant really find any dedicated threads about the Heuer Carrera?
So why not start one??

I did a post about a year ago regarding serial numbers for the Heuer Carrera,
and I noticed that there where many members who both had Carreras, and also info regarding these.
So please do share your watches, watch related stories, info and other nice stuff that we all love.

And I will kick-start with my latest purchase!

I have been looking for a nice Carrera for some time,
and both the double and trippel sub registers are beautiful watches.
They come in a variety of dials, colours and combinations.
Not to mention different batches/editions.
This one has a manuell winding movement, the Valjoux 92.
Serial nr 66956, so with some luck it might be a 1966 (My birth year!).
Reference nr 3647S.
The dial is almost perfect, there are a few black marks/dirt on the surface, and hopefully these could be blown/cleaned away during a service.
The lume plots are almost complete, there are one or two that has lost some lume…
The crystal is scratched, and will be polished during the upcoming service.
Pushers looks too clean, so maybe replaced at some time?
I have asked the Forum before regarding the crown, and for this reference/serial nr, it should be unsigned.

The case and case back are in a very nice condition, the edges are still sharp, and no major dings or scratches.

I do hope that you Guys and Gals will contribute with your Heuer Carreras?
Looking forward to your posts!

Cheers and Enjoy!

IMG_4316.JPG IMG_4318.JPG IMG_4319.JPG IMG_4320.JPG IMG_4322.JPG IMG_4323.JPG IMG_4326.JPG Skärmavbild 2023-10-29 kl. 16.07.00.png Skärmavbild 2023-10-29 kl. 16.06.41.png

De två nedersta bilderna copyright Karljohan Auktioner AB…
…but I’ll alow it. ;)

Skämt åsido.
Läcker klocka!

EDIT
Får väl förtydliga att det var tämligen skämtsamt skrivet. Reagerade bara över att jag kände igen hur bilderna såg ut.
Hehehe.....grabbarna där brukar få in fina klockor då och då, har blivit några stycken!
Jag tål kärleksfulla hugg och slag, får mycket "spö" på OF!

Och tack för att du gillar klockan, är nu på jakt efter en med svart urtavla... 😄

Hehehe.....grabbarna där brukar få in fina klockor då och då, har blivit några stycken!
Jag tål kärleksfulla hugg och slag, får mycket "spö" på OF!

Och tack för att du gillar klockan, är nu på jakt efter en med svart urtavla... 😄
Ja, då och då trillar det in något fint. Klockor är dock det överlägset svåraste att jaga rätt på.
Stora ekmöbler vill folk däremot gärna lätta innehavet av. Särskilt om vi erbjuder oss att komma och hämta. ;)

Tillbaka
Topp