• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tillbakadragen Heuer Carrera 70-tal. Pris 14 kkr

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Heuer Carrera 73453 från tidigt 70-tal, ca 70-72.

Klockan har en diameter på ca 38,5 mm och drivs av ett manuellt Valjoux 7734 verk. Boetten är signerad Heuer Leonidas SA. Har testat tidshållningen några dygn och den håller tiden bra. Har inte märkt någon avvikelse jämfört med mina nyare klockor. Osäker på när service är utförd senast.

Mycket fin silverfärgad pandadial med sunburst effekt.

Klockan kommer med ett Kaplans värderingsintyg från 2011. Kommentar: Skadad urtavla 7/10. Osäker på vad som menas med det.

Klockan kan beskådas i Stockholm eller skickas med Postens värdepost, Schenker eller liknande. Frakt ingår i priset.

PMa gärna frågor.
Se denna tråd för lite värderingsinput
https://klocksnack.se/threads/värderingshjälp-heuer-carrera-73453.18243/

Pris 14.000kr eller bud






 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Detta verkar vara det enda exemplaret av Heuer Carrera 73453 som är till salu i typ "hela världen". Har börjat söka mig till utlandet för en eventuell försäljning. Kolla Heuerpriserna på Vintageheuer.com
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Mick Jagger hade en...Fast med omvänd pandafärgsättning. Bytesförslag kan tas under beaktande

Jagger1973Carrera.jpg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Bytesförslag har erhållits via KS och ett OK bud vid rent köp har erhållits via min Blocketannons. Ingenting klart dock...Kanske någon KSare är intresserad att köpa den?
 
Topp