• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Heuer Kentucky Quartz - Prisbump!

Camo00

Patek
30/6: Sänker till 7200...

Här har Ni en riktigt ovanlig rackare till salu!!

En Heuer Kentucky Quartz från ca 1977-78, i fint skick för åldern. Bruksslitage finns, men inga stora saker nånstans...
Den är i helstål, med integrerad länk, Heuermärkt spänne, krona samt guldlogga fäst på boetten.
Storleken mäter jag till 39 mm bred och 11 mm hög.
Länken smalnar av från 22 mm vid boetten till 14 mm vid spännet. Spännet är ett 15 mm brett viklås i tunn plåt, med en enkel "säkerhetssprint".
Urverket har @Minuteman fixat nyligen, med ny elektronikmodul. Den har även fått nytt glas, annars är klockan helt i originalskick såvitt jag vet! Den går bra, diffar max några sekunder i veckan eller så.

För Er som missade min paketöppning finns all info här:
https://klocksnack.se/threads/nytt-i-lådan-ovanlig-heuer-quartz.38368/

Nytt pris: 7200 eller godtagbart bud!
Retur: Är Du inte nöjd med skick och urverk inom tre dagar så häver vi köpet. Jag bjuder på frakten om Du talar om vad som inte är till belåtenhet... :)

Första bilden helt oredigerad, tagen med mobil. Övriga har fått lite mer färg och kontrast... :)

DSC_0422.JPG
Heuer9_1_zpsnpjhw3x8.jpg
Heuer2_zpsovazpep6.jpg
Heuer7_zpsm1knqxsn.jpg
Heuer4_zpsiuz1tr53.jpg
 
Senast ändrad:
Topp