• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HEUER-tråden

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tänkte bara samla dessa godbitar i en och samma tråd om det går för sig? Vet inte om jag varit så nöjd med något ur innan som mitt senaste exemplar. Fyll på med era egna bilder på Heuers i alla dess former!

IMG_1409.JPG


IMG_1412.JPG


IMG_1413.JPG


IMG_1414.JPG


IMG_1415.JPG


IMG_1418.JPG


IMG_1420.JPG


IMG_1421.JPG


IMG_1424.JPG


IMG_1425.JPG
 

fc2

Rolex
Bra ide. Själv äger jag bara en Heuer, en Luftforsvaret från -74 som är i stort sett förstörd. Håller på att kolla upp vad som går att rädda i nuläget men tavla och visare är nog long gone.

Annars tycker jag att Heuer är ett underskattat märke som jag tror kommer stiga i värde framöver, precis som Universal.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Gris Aurum!! Fint exemplar! Och bandet är riktigt grymt! Just att ha ett Heuer buckle gör det lilla extra.
Skulle kunna fylla på med hur mycket som helst.. Är tanken att fylla på med egna exemplar eller allt möjligt :) ?

Kort fråga bara, ser inte bandhornen lite rundade ut eller spelar vinklarna mig ett spratt?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Gris Aurum!! Fint exemplar! Och bandet är riktigt grymt! Just att ha ett Heuer buckle gör det lilla extra.
Skulle kunna fylla på med hur mycket som helst.. Är tanken att fylla på med egna exemplar eller allt möjligt :) ?

Kort fråga bara, ser inte bandhornen lite rundade ut eller spelar vinklarna mig ett spratt?

Bättre om det är för många ur än för få, men visst är det lite roligare om det är ens egna bilder. Men kör på!

Boetten är väl polerad, men jag har inte riktigt fått uppfattning om hur plana bandhornens ytor var från fabrik. De verkar ha varit spegelblanka i alla fall. Funderar på att plana ut ytorna faktiskt. Det som lurar ögat är dels att bandhornen är rätt böjda, dvs ser mindre ut, men även att de har en rätt bred fasning. Påminner så mycket om Omegas SM300 och Speedmaster att jag börjat fundera över vilken boettillverade de använt sig av. Inzoomning:
IMG_1414_2.JPG
 

_jonte

Patek
Mycket läckert Aurum! Banden lyfte verkligen klockan. Som du skrev i en annan tråd, det är förvånande hur mycket rätt band på rätt klocka påverkar.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Jag får väl slänga in på 510.523 som lämnade i Februari.

MgseyGX.jpg


4_1-jpg.15109



11630 som lämnade i maj förra året.
11630MH.jpg



Och en 2446 GMT som lämnade innan jag hittade till denna sida. Den enda klocka jag ångrar att jag sålt. Hade faktiskt en på ingång till GTGn i Sthlm men den var DOA så det blev att skicka tillbaka den till UK :( Jakten på en ny är igång en det är svårt numer att hitta dem i gott skick till de pengar jag kan lägga. suck.
2446 GMT.jpg
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Bättre om det är för många ur än för få, men visst är det lite roligare om det är ens egna bilder. Men kör på!

Boetten är väl polerad, men jag har inte riktigt fått uppfattning om hur plana bandhornens ytor var från fabrik. De verkar ha varit spegelblanka i alla fall. Funderar på att plana ut ytorna faktiskt. Det som lurar ögat är dels att bandhornen är rätt böjda, dvs ser mindre ut, men även att de har en rätt bred fasning. Påminner så mycket om Omegas SM300 och Speedmaster att jag börjat fundera över vilken boettillverade de använt sig av. Inzoomning:
IMG_1414_2.JPG


Sitter lite dumt till nu men bandhornen ser rundade ut och överlag polerade, men den går nog att få riktigt grym med rätt person bakom spakarna. Vill minnas att den min far hade tidigare var matt på sidorna och på ovandelen och blank på den delen som bör planas till en aning på din.

Sitter som sagt dumt till men boetten på denna bör överensstämma med den du har.. tror jag..
151_Autavia_2446_3rd_exec_FFver2.jpg
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Riktigt cool Heuer, vet någon som var först med tricompax panda-dial? :) Här är en bild på min gamla (nu såld) Cal12 viceroy :p den var jäkligt cool med micro-rotorverket
DSC02780.JPG

Antagligen Universal Geneve
Tricompax=tre komplikationer (kronograf, kalender, månfas)

En vanlig svenne-chrono som TS visar upp är alltså en "compax" oavsett om den har två el tre småtavlor... :)
 
Topp