• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hexagons prints

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Hej lifestyle!

Efter noggrant övervägande och mycket påtryckningar av nära och kära kommer jag börja kränga posters här på KS.
För att göra en lång story kort så har hela mitt liv handlat om att rita och måla saker i alla möjliga tänkbara utföranden.
Posters är något jag velat göra länge, men som jag inte gått all in på än.

Det jag ritar är oftast i simpel stil, enkelt och tjockt. Tydliga linjer, och oftast också med en relativt overklig, tecknad touch.
Motivmässigt är det hittills mest sånt jag gillar själv, ikoniska bilar, klockor osv.
Det är så jag gillar det och tydligt även de som har fått se lite sneakpeaks också.
Man kommer också kunna beställa customprint framöver. Där du själv bestämmer motivet. PM så ordnar jag.

Som det verkar så kommer printsen vara limiterade, numrerade och signerade. Det blir roligare för alla.
Jag är inte helt klar med vilka som ska säljas eller i storlekar det kommer tryckas i. Men gissningsvis 50x70 på högkvalitativt papper.

Så! Vad skulle jag vilja ha utav er? Grova idéer och förslag, tack. Jag har mängder som bara ligger och väntar på att få bli tryckt, men jag skulle vilja bilda mig en bättre uppfattning av vad folk gillar. Skriv vad du hade velat se i grova drag och också vilken storlek du själv hade föredragit på ett print.

Nedan följer några få exempel på vad jag gjort. Inga är dubbelkollade, så de innehåller säkerligen fel i detta skede.
De är vattenstämplade och lågupplösta av en anledning. Vänligen sno ej.

5ED6BCE6-CAFF-47B9-B0FF-ED2EE824D966.jpeg
D48DDFA9-1C4A-432C-AFCB-5B33C7DA159A.jpeg
AF2B03D7-8D42-4270-B7C4-47E1F5C582F6.jpeg
59527EE7-4DC5-4871-B594-07C945320454.jpeg
E87F2EC8-EDB4-42EA-8AEF-84F41687C628.jpeg
D04C3BB4-5264-4DBD-A5BC-DC31DB56B1E2.jpeg
2C1A6972-3CA2-438B-9D68-F3F037B47659.jpeg
495C8DF9-3BF6-4FA6-8FEB-E5E90EF7BD73.jpeg
72249AB3-02FC-4A78-BC75-8E7E9FA2719D.jpeg

Tack på förhand, hoppas det ska smaka.

Inte riktigt min grej men tänk på att det eventuellt kommer klämmas dit en halvfet svart IKEA ram runt motivet, så en lagom passmån skulle vara bra..

Kör! Jag kommer vilja addera lite smått och gott till huset när det blir färdigt, avbilder på vyerna runtomkring osv..

Fjällposters är jävligt poppis, kan vara värt att kika på för att dra iväg lite volym till pöbeln ;)

Jäklar vad coolt & snyggt! Är högst intresserad av några köp när du är up and running :)
Saker jag hade tyckt var häftigt förutom bilar & klockor som du själv nämner är flygplan, sneakers och byggnader t.ex.
Kör hårt och lycka till!

Jäklar vad coolt & snyggt! Är högst intresserad av några köp när du är up and running :)
Saker jag hade tyckt var häftigt förutom bilar & klockor som du själv nämner är flygplan, sneakers och byggnader t.ex.
Kör hårt och lycka till!
Sneakers. Där sa du något som hade lämpat sig stilmässigt. Tack!

Förslag. För många människor är ett tryck, ett tryck. Dom tänker helt enkelt plansch.
Försök göra dom med mer "hantverk"? Så lägg slut-touch med något handmålat, eller diamantströssel på en limited edition?
Exempel från European Bob där han lagt silverblad på sitt tryck.

DSCF4273.jpg

DSCF4285.jpg

Förslag. För många människor är ett tryck, ett tryck. Dom tänker helt enkelt plansch.
Försök göra dom med mer "hantverk"? Så lägg slut-touch med något handmålat, eller diamantströssel på en limited edition?
Exempel från European Bob där han lagt silverblad på sitt tryck.

DSCF4273.jpg

DSCF4285.jpg
Tack för förslag! Det kommer finnas lite både och.

Jag vill göra tryck eftersom jag tidigare inte har gjort det på det här sättet. Jag har sålt 1/1 tavlor och annat förut och det kan tänkas dyka upp i shoppen i framtiden, men nu vill jag testa nytt. Det är dock viktigt att poängtera att det här inte är några slit och släng posters som kommer säljas utan hög kvalites Gicleer/Fine art prints. Alla kommer också vara limiterade och signerade. Kvalitén på både papper och tryck är löjligt hög och det är inte bara för att jag själv ska kunna vara stolt över ett färdigt print, utan också för att den ska hålla bra med tiden och behandlas på rätt sätt av ägaren. Är ju pappersnörd efter alla år av tecknande och målande, och det avspeglas i produkten.

Men för att hålla ämnet så kommer det från start finnas iallafall ett motiv som är tryckt men som har handgjord detalj. Dessa kommer givetvis limiteras ännu hårdare.

Tillbaka
Topp