• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hifimässa i Malmö

Mycket nördigt och härligt ja.
Nyttigt att gå på en hifimässa så att man inser hur billig och enkel hobby klockor är.

Som vanligt saknas det alternativ i de lite mer humana prisklasserna. Att en anläggning för 5-600 lax låter bra är ju inte jätteimponerande.

Mycket nördigt och härligt ja.
Nyttigt att gå på en hifimässa så att man inser hur billig och enkel hobby klockor är.

Som vanligt saknas det alternativ i de lite mer humana prisklasserna. Att en anläggning för 5-600 lax låter bra är ju inte jätteimponerande.
...men då är det mycket magi inblandat! Själv jagar jag fula 70-80tals studiohögatalare typ. De är ju alltid på fel ställe!

Killen som stod och sålde de nya stenhårt hade nog missuppfattat publiken på hifimässan
Japp, dock verkar det svårt att hitta rätt forum för en sådan produkt. 16k är mer än vad de flesta vill lägga på ljud och det är ingen produkt för de som vill nörda ner sig. Jag hade inte hört dem innan och tyckte att de lät bra för pengarna. Antar att det spöar allt från Bose mfl?

Fast är inte OD-11 och Carlsson en design gimmick? Fått den uppfattningen av folk som lyssnat på dom. Även "min" hifibutik som säljer dom säger att det är mer design och man kan få så mycket mer för pengarna. Vad har ni för uppfattning?

Mina kunskaper på området är inte helt uppdaterade, men jag gissar att det säkert inte är något problem att slänga ihop ett system med separata komponenter som låter bättre för en mindre peng. Kan inte uttala mig om hur mycket den nya OD-11 har gemensamt mer ursprungskonstruktionen, men den verkar vara konstruerad enligt samma grundprinciper i alla fall.

Jag hade gärna gjort ett besök men avståndet avskräcker, men att glida runt och bläddra bland lite lp-skivor hade vart najs, vad gäller ljudet så är borta bra men hemma bäst :)
Stackarna som sks försöka få till välljud på några timmar i mer eller mindre okända rum har ett tufft jobb :/

Tillbaka
Topp