• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

High end only!

MartinSWE

Omega
Ok, detta är för oss finsmakare på forumet som äger AP, Jaeger, Breguet, Patek etc. Rolex, Panerai, Omega etc. platsar inte här!

Visa vad du har!

Jag börjar med Bregott mellan:

a47ee9ae.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
MartinSWE skrev:
Ok, detta är för oss finsmakare på forumet som äger AP, Jaeger, Breguet, Patek etc. Rolex, Panerai, Omega etc. platsar inte här!

Skönt att du är tydlig med vad du tycker, men smaken är som baken. Bara för att någonting är dyrare än något annat innebär det inte att det är bättre imho. Eller menar herrn att rolex, panerai och omega är självslösa och icke stiliga klockor?
 

_jonte

Patek
yonsson skrev:
MartinSWE skrev:
Ok, detta är för oss finsmakare på forumet som äger AP, Jaeger, Breguet, Patek etc. Rolex, Panerai, Omega etc. platsar inte här!

Skönt att du är tydlig med vad du tycker, men smaken är som baken. Bara för att någonting är dyrare än något annat innebär det inte att det är bättre imho. Eller menar herrn att rolex, panerai och omega är självslösa och icke stiliga klockor?


Är väl ingen skillnad mot tex en Rolex-tråd.. Chilla lite va... :D
Jag ser gärna på dessa skönheter samlade i en tråd!
 

MartinSWE

Omega
yonsson skrev:
MartinSWE skrev:
Ok, detta är för oss finsmakare på forumet som äger AP, Jaeger, Breguet, Patek etc. Rolex, Panerai, Omega etc. platsar inte här!

Skönt att du är tydlig med vad du tycker, men smaken är som baken. Bara för att någonting är dyrare än något annat innebär det inte att det är bättre imho. Eller menar herrn att rolex, panerai och omega är självslösa och icke stiliga klockor?

Vem har sagt bättre eller sämre? High End! Om du tycker Casio platsar så kör det och bidra istället för att tjafsa! Dessa tröttfasoner hör hemma på andra forum.
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Det är inte han som definerar. Lange, Patek, Breguet, Jaeger, Vacheron, AP ses allmänt som highend. Rolex brukar inte räknas in bland highend fabrikaten. Det är inte Martin som definerar det. Kolla tex forumuppdelningen på wus.
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
20120913_164853.jpg


På samma sätt som jag älskar ljudet från min Autavia (jag är född sent på 70-talet och så fort jag lyssnar på Autavians tickande börjar jag nynna på vinjetten till "Dagen boktips") gillar jag det fräsande ljudet från rotorn i Squadran.
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
JLC Master Compressor Memovox

Just nu inne på service, så man hade kunnat posta i den tråden också... (rätt fattiga iPhonebilder, men vad gör man...)

DCE0DEAE-273F-46F0-826A-CA3E1D5BCDEE-2958-000004F7D3CE0931.jpg

6BF42B55-D258-4F32-8463-F158D0ABDC76-2958-000005D9DB39599D.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Rossi skrev:
Aurum skrev:
Är det in- eller uthusverk i Bregueten?

Just den där kör ett Breguet 582 verk som är ett mycket modifierat Lemania 1340.

Kan du berätta lite om din Universal?

Tack för infon! Jag vet inte mycket om Poleroutern mer än att jag älskar den för patinan på tavlan, microrotorn och kopplingen till Genta. Tänkte att inhouse och Genta kunde lura in den här.
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Nej den får stanna hemma annars kommer man hem utan både klocka och arm...

Inget barn ännu, 3 dagar över tiden så snart borde det ske, hur går det själv på den fronten?
 

MartinSWE

Omega
Rossi skrev:
Just den där kör ett Breguet 582 verk som är ett mycket modifierat Lemania 1340.

Jo, det är förvisso sant (1350), dock ägde ju Breguet Lemania redan vid det tillfället. Så visst är det "inhouse" fast ändå kanske inte så som vi skulle vilja definiera det.

Det är ändå inte lika illa som i min gamla Daytona/Zenith. :)

Hur som helst så är ju känslan i dessa klockor en annan än Rolex. Innan påhoppen börjar så bör jag tillägga att Rolex är trots allt mitt märke nr1. Men Rolex känns i sammanhanget som stridsvagnar tillverkade på löpande band medans dessa typer av klockor känns handgjorda och speciella.

När man börjar läsa in sig på olika klocktillverkare så känns Rolex mer som USA. Blandad hat/kärlek med kort intensiv historia, medan Jaeger, AP, Breguet etc. har hållt på sedan 17-1800-talet. Dock har vissa haft något avbrott på vägen men arvet finns där. Tänk på den här när vi pratar om "vintage Rolex" från 70-talet. :)

http://www.ebay.com/itm/Vintage-Circa-1 ... 0658582719
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Jag förstår vad du menar, det var därför jag mailade dig för ett tag sedan och undrade om du ville sälja den.:)
 
Topp