• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hiss eller Diss - Moddad 114060

Hiss eller Diss?


  • Totala väljare
    69

Lyden

Panerai
Vad tycker ni om denna "moddade" 114060 från Tempus Machina Watch Company?
Jag personligen tycker att det är en riktigt schysst modd, men till ett förbannat högt pris. ($25,000)
Hade jag haft dom pengarna över så hade jag mer än gärna köpt en och slitit den med hälsan. ;)

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg


Model - Case Reference 114060.
Dial - The factory dial was stripped, polished, and reborn in 18k gold using traditional artisan techniques.
Movement - Calibre 3130, Manufacture Rolex.
Bezel - Original 114060 bezel was re-profiled to create its unique “coin-edge” teeth. Scratch-Resistant Cerachrom insert with porcelain-enameled red triangle.
Crystal - Anti-Reflective sapphire, Scratch-Resistant custom high-dome.
Crown - 8mm vintage Brevet, Crown Guards removed.
Lugs - Re-profiled to be thinner, with bevels and lug holes.
 

Espresso

Cartier
Som modd betraktat var den väl rätt snygg. Jag har bara så svårt att förstå värdet man ser i att köpa en klocka (som det här fallet blev rätt dyr :) ) där tredjepartslev gör förändringar. Men det kanske är för att jag kan för lite om moddar.

Finns det märken som ha samma status som ex. BMW Alpina och andra bilmoddsbolag?
 

Lunkan30

Omega
Är inte mycket för moddar men är med absolut en av de snyggare jag har sett! Kan dock tänka mig att den blir "uttjatad" relativt fort.
Som sagt ovan så finns det alternativ i Tudor!
 

månljus

Panerai
Är inte heller så mycket för moddar men håller med om att den som modd var rätt snygg. Typ den snyggaste jag sett, i alla fall vad jag kan minnas. Dock skulle jag vilja få bezelmarkeringen (säger man så?) i rött ogjord. Hade varit snyggare om den var vit.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag är inte systematiskt emot modifierade klockor, jag gillar t.ex. flertalet modeller från Bamford. Men den här Tempest-klockan ser ut som en incestavkomma.
 

MånsT

Rolex
Att låtsas är aldrig coolt, bättre att lägga pengarna på en Tudor och/eller en riktig vintage Sub. Diss...
 

Pälle

Cartier
Pledge Member
Tycker den är cool men jag hade aldrig betalat dom pengarna då det egentligen bara är en upphottat 114060, vad är det man betalar för? antar att den ska likna en 5510? va kostar en sån?
 

Fender59

Patek
2-Faktor
Jag dissar. Hade jag haft en påse pengar över, hade jag letat fram en äkta vintage. Jag är övertygad om att den här moddade inte kan ge mig samma goa känsla som en skön vintage.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Nja, funkar ej med keramiska insertet... Varför inte bara göra detta på en 14060?
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
nja... . Som flertalet sagt ovan så går det hitta rätt mycket kul vintage för motsvarande pengar eller för en delen nya klockor
 

Floffen

Panerai
Generellt anti moddar, men jag kan inte låta bli att tycka att den där är sinnesjukt ball! Dock aldrig ngt jag skulle köpa för de pengarna, såklart.
 
Topp