• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hissa eller Dissa en AD, urmakare eller tillverkare - EVIG

Dahlc

Panerai
2-Faktor
Vill hissa Engströms Ur i Jönköping. Har fått ett proffsigt men framförallt trevligt bemötande från deras kvinnliga säljare när jag varit inne. Väldigt behjälplig och förstående. 👍
 
Senast ändrad:

ScubaKing

Audemars
Konstigt att hissa en AD för att dem är trevliga och man får prova klockorna man planerar att köpa. Lite som att hissa H&M för att du faktiskt för prova en T-shirt i deras provrum före du köper den.

Cit; H&M är fantastiska, expediten svor inte åt mig och jag fick faktiskt testa en tröja före jag betalade för den, helt fantastiskt!!!

Kraven för att hissa en AD skulle behövas höjas ordentligt enligt mig...
 
Senast ändrad:

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag vet inte som jag ska skratta eller grata....

Polering av boet....haller man pa med klockor och inte kan stava till boett,sarskriver som en mellanstadieelev,samt nastan ser ut som en sadan gor att iallfall jag skulle vanda mig nagonannastans.
Brister i språkhantering kan vara dyslexi så det är inget som jag skulle reagera på, däremot att avsändaren inte är tydlig, det är mer illa.
 

FlipSwede

Rolex
Brister i språkhantering kan vara dyslexi så det är inget som jag skulle reagera på, däremot att avsändaren inte är tydlig, det är mer illa.
Men snalla du.
Driver man ett seriost foretag sa har man nagon som korrekturlaser brodtexten innan den publiceras alternativt en fristaende webdesigner handhar hemsidan.
Stavfel och felaktig meningsbyggnad ger ett slarvigt intryck dyslexi eller ej.
Nu begriper jag heller inte varfor en dyslextiker inte skulle dubbelkolla allt skriftligt som skall publiceras just for att undvika ovanstaende.

Avsandaren? Menar du lillkillen vars bild visas?
Eller menar du att foretagsuppgifter sasom organisationsnummer adress och telefonnummer saknas?
Jag haller med dig dar. Det ger inget seriost intryck alls.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Men snalla du.
Driver man ett seriost foretag sa har man nagon som korrekturlaser brodtexten innan den publiceras alternativt en fristaende webdesigner handhar hemsidan.
Stavfel och felaktig meningsbyggnad ger ett slarvigt intryck dyslexi eller ej.
Nu begriper jag heller inte varfor en dyslextiker inte skulle dubbelkolla allt skriftligt som skall publiceras just for att undvika ovanstaende.

Avsandaren? Menar du lillkillen vars bild visas?
Eller menar du att foretagsuppgifter sasom organisationsnummer adress och telefonnummer saknas?
Jag haller med dig dar. Det ger inget seriost intryck alls.
Jag syftar på vem som är avsändaren. En lillkille på bild saknar relevans om inte avsändaren är tydlig med Företagsnamn, organisationsnummer och kontaktuppgifter. Själv undviker jag kategoriskt alla hemsidor som saknar tydlig avsändare, bristande beskrivning av produkten, avsaknad av tillverkningsland m.m. Den som har en bra produkt har inget att dölja. Den som har en skitpryl eller något annat att dölja, redovisar inte allt.
 

FlipSwede

Rolex
Jag syftar på vem som är avsändaren. En lillkille på bild saknar relevans om inte avsändaren är tydlig med Företagsnamn, organisationsnummer och kontaktuppgifter. Själv undviker jag kategoriskt alla hemsidor som saknar tydlig avsändare, bristande beskrivning av produkten, avsaknad av tillverkningsland m.m. Den som har en bra produkt har inget att dölja. Den som har en skitpryl eller något annat att dölja, redovisar inte allt.
Dar haller jag helt och hallet med dig.
Gjorde alla som du&jag skulle manga oseriosa aktorer sjalvdo,samt formodligen manga kunder slippa bli blasta/kanna sig lurade pa en produkt som inte motsvarar vad man forvantat sig.
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
En dubbelhiss till @Nymans Ur 1851 i Västerås och Niklas där.
Gick in för att klämma på en inte jätteexklusiv klocka, men ändå det dyraste nyköp jag hittills varit spekulant på. M a o är jag ingen välkänd kund hos Nymans, men det blev en riktigt trevlig stund med sjysst snack och slutade med ett köp av det skyltex de hade inne.

Men, men. Väl hemma visade det sig att den lilla saken inte ville fungera som den skulle. Panik, tårar och tandagnisslan. Långa benet före till Nymans nästa förmiddag, och samma trevliga mottagande där även nu. Ett nytt exemplar beställdes hem utan krångel, jag hölls uppdaterad och kunde hämta den några dagar senare.
Sammanlagt alltså: Bra köpupplevelse, bra problemhantering, nöjd kund.

Och yes, som ett inlägg ovan är inne på, visst är det precis så här det alltid borde gå till - i alla butiker, överallt. Men både egna upplevelser och rätt många inlägg i den här tråden visar ju att det är långt ifrån självklart.
 
Senast ändrad:

FreddeM

Panerai
2-Faktor
Vill även jag hissa Engströms Ur i Jönköping! Köpte en Rolex där för snart en vecka sedan och fick superbra bemötande hela vägen. Trevlig personal och en seriös upplevelse! Stort plus till deras nya butik som var riktigt fin och trevlig, vilket gjorde hela upplevelsen ännu bättre. :)
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Vill även jag hissa Engströms Ur i Jönköping! Köpte en Rolex där för snart en vecka sedan och fick superbra bemötande hela vägen. Trevlig personal och en seriös upplevelse! Stort plus till deras nya butik som var riktigt fin och trevlig, vilket gjorde hela upplevelsen ännu bättre. :)
Vore ju fan om man inte fick ett bra bemötande när man handlar kan jag tycka.

vad som är mer intressant är hur man blir bemött vid exempelvis reklamation, det tycker jag ger en mer rättvis bild om butiken i fråga
 

FreddeM

Panerai
2-Faktor
Vore ju fan om man inte fick ett bra bemötande när man handlar kan jag tycka.

vad som är mer intressant är hur man blir bemött vid exempelvis reklamation, det tycker jag ger en mer rättvis bild om butiken i fråga
Du, det är ingen självklarhet kan jag säga av egen erfarenhet. Finns olika nivåer i bra bemötande skulle jag påstå och vilken upplevelse man ger kunden. Fick dessutom väldigt bra bemötande innan jag köpte också, vilket avsågs med "hela vägen".

Här kände jag mig väldigt välkommen! Kan inte säga samma sak om vissa andra ADs där säljaren snarare har känts besvärad när jag köpt en klocka i högre prisklass.
 
Senast ändrad:

Laplander

Rolex
Du, det är ingen självklarhet kan jag säga av egen erfarenhet. Finns olika nivåer i bra bemötande skulle jag påstå och vilken upplevelse man ger kunden. Fick dessutom väldigt bra bemötande innan jag köpte också, vilket avsågs med "hela vägen".

Här kände jag mig väldigt välkommen! Kan inte säga samma sak om vissa andra ADs där säljaren snarare har känts besvärad när jag köpt en klocka i högre prisklass.

Ja, det är väldigt trevligt om man känner sej uppskattad som kund också, inte bara byta pengar mot klocka...
 

FlipSwede

Rolex
Vore ju fan om man inte fick ett bra bemötande när man handlar kan jag tycka.

vad som är mer intressant är hur man blir bemött vid exempelvis reklamation, det tycker jag ger en mer rättvis bild om butiken i fråga
Laser man pa Rolexforums sa verkar motsatsen vara det mest forekommande.
Snorkig,ja rent ofoskamd attityd mot en presumtiv kund,bodknoddar som himlar med ogonen och har ett kroppssprak som sager "Ar DU dum i huvudet? Varfors skulle DU fa kopa nagonting har?"

Stots och blots gor aven fragan vad man ska ge sin bodknodd i present efter att man pa nader fatt kopa sin $40-50K klocka.
Racker det med choklad och vin? Eller ska man ge nagra $100presentkort till fina restauranger? Varfor inte flygbiljetter till Hawaii eller en vecka pa all-inclusive i Cancun?

Tva lager uppstar.
De som menar det ar helt normalt att ge presenter till just "sin" SA for att bibehalla "Den Goda Relationen" (Vem fan funderar pa att umgas med sin SA privat kan man ju undra...)och de som skrattar och sager "Aldrig i livet"

Forekommer detta i Sverige? Ger ni nagra tusenlappar i ett kuvert efter avslutad klockaffar? Bjuder pa middag?
Overlamnar en flaska fin whisky till bostadsmaklaren efter lagenhetskop?
 

Belfort

Omega
Det vet jag inte men skulle gissa så är fallet. Tror inte det är något konstigt i branschen med tjänster och gentjänster bland nyckelkunder. Händer ju i alla företag, bjudmiddagar för att få kontrakt, bordell besök för att smörja utländska kunder, julbord, strippklubbar osv.
Är det kuvert under bordet som gäller till den specifika säljaren eller läggs det på extra på totalbeloppet?

Nu känner man sig speciell när man blev uppringd för frågan om jag ville köpa en Rolex submariner som jag stod på kö på, utan att ha gjort några särskilda affärer där eller ha mutat någon säljare med välfyllt kuvert.
 

Pjoter

Panerai
Konstigt att hissa en AD för att dem är trevliga och man får prova klockorna man planerar att köpa. Lite som att hissa H&M för att du faktiskt för prova en T-shirt i deras provrum före du köper den.

Cit; H&M är fantastiska, expediten svor inte åt mig och jag fick faktiskt testa en tröja före jag betalade för den, helt fantastiskt!!!

Kraven för att hissa en AD skulle behövas höjas ordentligt enligt mig...
Det finns ju ändå inga Rolex stål att köpa eller ens att prova;-). Varför "hissa AD då".
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
AA96F4F2-3B33-4D76-AE4E-602E43EEEB59.gif

Hörsägen, etik och moral... OT!
 

fogden

Omega
Hiss till Jälmers ur i Borås som hjälpte mig att hitta en perfekt 60-års present till min pappa. Efter att klockan som jag beställde från uret.se, efter 1,5 månad inte dykt upp, så traskade jag istället ner till Jälmers, vilket jag uppenbarligen borde gjort från början!

Tjejen som hjälpte mig tog verkligen sin tid och plockade fram ett antal olika klockor som hon trodde skulle passa. Kräsen som jag är nekade jag många innan vi tillslut hittade en perfekt. Valet föll tillslut på en Oris som hon dessutom sänkte i pris för att passa budgeten som var tänkt. Hon skickade även med ett band då farsan inte är ett fan av länkar (än)
 
Topp