• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hitta Daytona.. Jäkligt svårt eller?

poormans

Rolex
svårt??? det låg 3 st på pantbanken.se i januari varav en eller två var V-serie och hade plasten kvar

tror de gick för runt 60-65 plus provision

cheers
christian
 

TCB

Cartier
Det är extremt svårt att få bra rabatt på dem men att det ska vara så svårt att få tag på dem, det känns lite "iscensatt" för att hype:a modellen.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Beställ en ny och du hinner ju spara undan lite medan du väntar.. En nyare begagnat är ju inte så mycket billigare än en ny. Köper du en lite äldre typ 06-07-08 då bör du räkna med att bekosta en helservice också..Där försvinner en del pengar.... 4130 kronografverket är lite dyrare att serva än 3135, 3186 tex.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Beställ en ny och du hinner ju spara undan lite medan du väntar.. En nyare begagnat är ju inte så mycket billigare än en ny. Köper du en lite äldre typ 06-07-08 då bör du räkna med att bekosta en helservice också..Där försvinner en del pengar.... 4130 kronografverket är lite dyrare att serva än 3135, 3186 tex.

Bra tanke.. Men vill ha en snarast. :)
 

sir alex

Panerai
Var inne på Nymans idag och provade lite klockor inför mitt nästa köp och frågade då vad leveranstiden på en Daytona-stålis ligger på och svaret var upp till två år.
 

CLT

Rolex
Då har du hört fel.

Kommer man in med pengar i hand hos Rob så kan det med största sannolikhet ordnas inom 12 veckor.
Dock kommer rabatt inte på tal i detta fall.
När jag var hos Bergströms i Uppsala sist sä påstod säljaren att det nästan alltid finns en stålis i lager inom koncernen.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ja jag hade inte pengarna med mig i en kasse på Gassan på Schipol men såg ju inte ut som en luffare heller när jag frågade ( hon svarade iaf två år)
Nåväl jag kan konstatera att fler vill köpa än vad som finns tillgängliga och att AD trollar fram exemplar till trogna kunder.
Frågan är väl varför inte Rolex ökar produktionen om efterfrågan är så hög?
 
Ja jag hade inte pengarna med mig i en kasse på Gassan på Schipol men såg ju inte ut som en luffare heller när jag frågade ( hon svarade iaf två år)
Nåväl jag kan konstatera att fler vill köpa än vad som finns tillgängliga och att AD trollar fram exemplar till trogna kunder.
Frågan är väl varför inte Rolex ökar produktionen om efterfrågan är så hög?


Rolex ökar inte produktion per större efterfrågan.
Never have, never will.

Om de helt plötsligt fanns lika måsta Daytona i stål som Datejust, så skulle hela magin försvinna, inte sant?

Fanns ingen kölista enligt säljaren.


Intressant, köp för fan!
 

demondave

Rolex
Om man som tillverkare vill motverka gråhandel, är det inte rätt bra att kunna leverera vad marknaden vill ha då?

Om jag skulle få besked om två års väntetid, och en gråhandlare kan leverera nästa vecka till samma eller lägre pris skulle nog valet vara rätt enkelt :) Det, eller söka internationellt hos ADs.
 
Om man som tillverkare vill motverka gråhandel, är det inte rätt bra att kunna leverera vad marknaden vill ha då?

Om jag skulle få besked om två års väntetid, och en gråhandlare kan leverera nästa vecka till samma eller lägre pris skulle nog valet vara rätt enkelt :) Det, eller söka internationellt hos ADs.


*Högre pris på stål Daytona hos Gråhandlare.
 

CLT

Rolex
Rolex ökar inte produktion per större efterfrågan.
Never have, never will.

Om de helt plötsligt fanns lika måsta Daytona i stål som Datejust, så skulle hela magin försvinna, inte sant?




Intressant, köp för fan!
Är du lustig eller vadå?

Jag vet mycket väl att det är en eftertraktad modell. Men jag passar bara infon jag fått utav en säljare som säljer just Rolex.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Bergströms i Göteborg har innan prishöjningen haft 116520 hemma mest för jämnan.
 

fplteknikern

Omega
2-Faktor
Bergströms i Göteborg hade en med svart tavla inne när jag var där senast i mitten av februari. Dom har den inte framme i skylten, men frågar du så plockar dom fram den..
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Fattar inte, finns och har funnits en del senaste tiden men det beror ju på vad din budget är...

Är den 50 så förstår jag att du inte hittar, 75 och uppåt så birde det inte vara så stora problem.

61 och 62 + 15% gick några för som var nya 2008or tidigare i år, iofs innan ökningen. En av dem tror jag såldes här strax efter.


Har en budget på 75, så ny är inte inom räckhåll tyvärr.
Det finns:) frågan är väl om det är de exen man vill ha
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Fattar inte, finns och har funnits en del senaste tiden men det beror ju på vad din budget är...

Är den 50 så förstår jag att du inte hittar, 75 och uppåt så birde det inte vara så stora problem.

61 och 62 + 15% gick några för som var nya 2008or tidigare i år, iofs innan ökningen. En av dem tror jag såldes här strax efter.



Det finns:) frågan är väl om det är de exen man vill ha

Var? ;)
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Snabbkollade i chrono och det finns ganska många för 75-80 tusen fullset. Från 2007-08 typ.
Sen kan man säkert pruta lite. Men som sagt glöm inte räkna in servicen också på de som är 7-8 år gamla....
 
Topp