• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hitta delar till Suunto core steel?

Tjenare klock fantaster.klocka nummer 2 är på handleden.Det blev en Suunto core steel.
Min fråga till er alla är jag har vänt upp och ner på nätet för o försöka hitta en ny stål front och glas till klockan.om jag förstår det rätt så verkar fronten ock glaset sitta ihopa från start men jag kan ha fel.Någon där ute som vet var man kan hitta framför allt ett nytt glas.Hitta nån tråd eller video där dom sa det hette fronten(bessel) o glaset Sapphire krystal).Jag är tacksam för alla svar.Mvh Andreas.

Det stämmer att ringen runt glaset kallas för bezel eller glasring på svenska (vridring om den är roterbar). Tyvärr har denna typ av klockor en väldigt udda uppbyggnad så jag har svårt att tänka mig att någon annan än Suunto själva skulle kunna hjälpa dig med detta. Även om det mot förmodan skulle gå att hitta reservdelar online skulle jag nog avråda från att försöka sig på ett byte på egen hand.

Släng iväg en mailförfrågan eller besök något av deras servicecenter om du har vägarna förbi.

Tillbaka
Topp