• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hittade en trevlig review av Calatrava 5127R

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Det snygga med klockan är urverket och viklåset. Klockan i övrigt är ganska tråkig... Porsans baume är till exempel mycket snyggare
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Nu vet jag inte vad just denna Pateken listar på... Men personligen så hade jag utan tvekan valt Aquanaut eller Nautilus innan.
Klär mig sällan i kostym etc så sportklockor har jag större användning utav :)
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor

Uttalande av Paul Pluta själv angående 5127... :)

Haha, suprise :D Archie hade nog hyllat denna till skyarna också om han fick chansen:
patek-philippe-twenty-4-4910-49G_MED.jpg
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Faktum är att så "jätte dyrt" är det ändå inte förhållandevis, en AT i roseguld listar på 235 000:-. Då är den på guldglänk iof, men ändå.
Nej, jag håller med. I förhållande till andra guldklockor på läder så håller den en bra prisnivå.
Exempelvis IWC's 7-dagars Portuguese listar i runda slängar på 200 000 om man ska ha den i guld. Och då tycker jag personligen att Patek känns som ett mer exklusivt märke (absolut inget illa menat till IWC vars klockor jag tycker är grymma också).
 

par

Patek
2-Faktor
En fråga, ingår deras vackra spännen i filmen som standard eller är den enkla modellen?
 
Topp