• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hittade just ett gammalt lik i garderoben, vilken behandling förtjänas?

aadde81

Cartier
Ett tecken på att jag måste kolla äktheten hos någon kunnig om jag någon gång köper en beggad Rolex. Tyckte den såg kosher ut, hade lätt betalat ex. 15000 kr vid snabb affär om du lagt ut den till försäljning.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Ett tecken på att jag måste kolla äktheten hos någon kunnig om jag någon gång köper en beggad Rolex. Tyckte den såg kosher ut, hade lätt betalat ex. 15000 kr vid snabb affär om du lagt ut den till försäljning.


Ett tips är att ser du en GMT på köp & sälj för 15k så ska du dra öronen åt dig! ;)
 

CLT

Rolex
Ett tecken på att jag måste kolla äktheten hos någon kunnig om jag någon gång köper en beggad Rolex. Tyckte den såg kosher ut, hade lätt betalat ex. 15000 kr vid snabb affär om du lagt ut den till försäljning.
En legit GMT kommer aldrig ut till försäljning för 15k, så du kan bara lugn ;)
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Någon kunnig kanske kan peka ut några grejer som avslöjar att denna är en fejk så att jag, aadde81 och andra som inte har stenkoll lär oss något! : )
image.jpg
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Holmqvist jag skall rota fram ett objekt åt dig om jag hittar rätt låda bara :) Slänger på brevlådan i helgen isåfall! Inte helt hundra men tror det var en nyare modell av Monaco, ganska stor träffyta iaf ;)
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Någon kunnig kanske kan peka ut några grejer som avslöjar att denna är en fejk så att jag, aadde81 och andra som inte har stenkoll lär oss något! : )
image.jpg

Fel typsnitt på oyster perpetual date, för stora index, och "swiss made" är fel (utöver suddigt tryck, krona, och visarordning). Räfflorna på bezel ser märkliga ut, och avståndet mellan GMT och master är för stort. Spetsen på timvisaren är för lång, lume-pluppen på sekundvisaren sitter för långt ut, osv osv.
 
Topp