• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hittade morfars gamla klockor. Något av värde?

Stenbocken

Breitling
Hallå!
Hittade lite gamla klockor vid en rensning i hemmet i helgen. 5 st äldre klockor varav 4 Omega och 1 Certina. Någon kunde ju vara kul att göra fin och använda ibland.

Hur ser värdet ut på ett ungefär på klockorna?
Vad är det för armband på klocka 2?
Bifogar bilder.

Klocka 1: Omega Seamaster
Klocka 2: Omega Constellation
Klocka 3: Omega Constellation
Klocka 4: Certina ?
Klocka 5: Omega Seamaster Quartz

JGZIG9W.jpg

c0oaoPh.jpg

vafLKtJ.jpg

CuvHuV2.jpg
 

JayJay

Rolex
Ja det finns definitivt ett visst ekonomiskt värde bland de där. Exakt hur stort får någon annan svara på. Förhållandevis lättsålda är dem dessutom. Tycker nr2 är helt fantastisk.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Fina ur! Beroende på skick och hur de säljs ser det ut att vara ca 8-10' du har där. Länken på nr 2 är en sk. flexlänk och betingar inget värde i sig. Är inte tillverkat av Omega.
 

Galaxy

Rolex
Visst finns de värde bland dem. Vet dock inte hur mycket de är värda. Vet du om de legat still länge, eller har de använts nyligen?
Tycker att nr 2 och 3 är riktigt snygga, är själv sugen på en Constellation C i guld.
 

Icaras

Rolex
Tycker absolut att du ska spara nummer 2. Ta av länken (ej original) och skaffa något fint läder :)
Du får vara beredd på att det kan kosta en slant att serva.
 

Stenbocken

Breitling
Hej!
Tack ni som svarat hittills! Alla har legat still ganska länge, 10-20 år skulle jag tro. Men automatarna sätter igång så glatt direkt när man drar upp dem/vevar lite med dem. Flexlänken är speciell, men är extremt lätt att ta på sig :)

Är det nummer 2 som betingar det högsta värdet av dem?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej!
Tack ni som svarat hittills! Alla har legat still ganska länge, 10-20 år skulle jag tro. Men automatarna sätter igång så glatt direkt när man drar upp dem/vevar lite med dem. Flexlänken är speciell, men är extremt lätt att ta på sig :)

Är det nummer 2 som betingar det högsta värdet av dem?

Korrekt, nr 2, 3, 1, 5, 4 är värderingsordningen.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Skulle säga att ur två och tre är dem två som betingar högst värde. Bara dem skulle du uppskattningsvis kunna få ca. 6-8k för. Den första Seamastern skulle du kunna få ca. 2-3k för och Quartzen kanske 1,5k.. Certinan vill jag dock inte uttala mig om.

Givetvis är det förutsatt att dem fungerar som dem ska, ska du behålla dem själv och inte sälja så föreslår jag likt några andra svar att du servar och gör iordning dem. En Consteallation efter morfar är absolut en keeper i mina ögon!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Fina klockor... Trevligt med en Connie Pie-pan som troligtvis inte är trixad med! (Större chans om den legat i en låda i 20 år)

Edit, fast kronan är inte rätt va?
 

Carolin

Cartier
Fina klockor! Han hade ju verkligen fin smak herrn.

Kan inte hålla mig från lite OT:
Jag har alltid tagit dig på stort allvar och uppskattat din stora kunskap, framförallt när det gäller vintage, men det är fan svårt nu för tiden när du har den avataren. :D
Jag tar också Aurum på stort allvar med skillnaden att jag nu alltid drar lite extra på smilbanden då hans avatar dyker upp. Tycker det är jättekul! :D
 

Fredrik A

Omega
Polera upp plexi glasen och slänga på några nya råa bruna skinnremmar så är det väl denna typen av retro-ur som mer och mer säljs som accessoarer i kaféer och lite dyrare herrmode butiker
 
Topp