• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hittar ofta en Kazimon som jag gillar...

Rivalen

Rolex
Nu en Nautilus
IMG_0726x_zps16391d97.jpg
 

Rivalen

Rolex
Jordgubb - där lärde jag mig något nytt - aldrig tänkt på, eller lagt märke till. Men jag är ingen datumkille.
 

Rivalen

Rolex
För mig är klockvärlden som bilindustrin. Vem var först med 4 hjul eller stavindex, överliggande kamaxel eller rotor? Förr kunde man vara säker på att det var en BMW även när man såg dem bakifrån. Idag ser de ut som koreaner och koreanerna som BMW och det går snart inte att veta vem var först. Rimligen borde det vara så att ju mer åren går, ju svårare blir det att vara unik. Inget ointressant ämne du berör där Y.

När jag tittar på en klocka idag så är det detaljerna tillsammans = helheten, som avgör om jag gillar eller inte. Så Kazimon i detta fallet har det, men Steinhadten är också trevlig, men dealbreakern för mig är siffror blandat med stav/streckindex och att Kazimon är en litet entusiastmärke jämfört med S.

Jag kan accptera urtavlor med dot/punktindex ala Rolex även när det inte sitter på en Rolex för jag vet inte säkert om inte Blancpain presenterade sin Fifty Fathoms med punktindex, men annorlunda 12 markering, före Rolex Submarinern? Oavsett så tar designers intryck av varandra medvetet eller omedvetet. Ibland irriterar jag mig på resultatet - ibland inte - olika smak - som alltid? :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Så är det. Det var inget illa menat, utan jag tyckte bara jag kände igen boetten.
Hade gärna haft en bronsdykare, men den där ser så sjukt stor och tjock ut.
 

Rivalen

Rolex
För fasen - tar ABSOLUT inte illa upp, utan snarare glad att få se en klocka och ana ett sammanhang som jag inte kände till.
 
Topp