Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tycker inte tavlan ser snedställd ut. Snarare ligger klockan lite på diagonalen vilket gör att texten ser ut att luta något i jämförelse men bildens kant. Men tycker inte något ser snett ut på själva tavlan.
Jag tycker nog tavlan ser sned ut. Be om fler bilder i vettigt ljus.
Det känns nog absolut troligast, med tanke på att datum är spot-on på de bilderna han skickat och kronan inte ser sne/paj ut.Kan det vara så tavlan sitter korrekt men bezel är lite vriden?
Förstår inte vad du vill visa här. Tycker inte klockan ligger i en rak linje i förhållande till hur bilden är tagen så inte konstigt att det ser "snett" ut när du beskär bilden sådär.Kan inte rita på telefonen. Men med fotot beskuret syns det tydligare.
![]()
Splinesen på kronan bör ju rimligtvis gå i 90° vinkel från boetten.Förstår inte vad du vill visa här. Tycker inte klockan ligger i en rak linje i förhållande till hur bilden är tagen så inte konstigt att det ser "snett" ut när du beskär bilden sådär.
Haha allt är snett helt plötsligt. Vad säger säljaren då @okrona4lyfe?Splinesen på kronan bör ju rimligtvis gå i 90° vinkel från boetten.
Även kronografknapparna ser ut att ligga snett i förhållande till tavlan.
Min spontana tanke är att urverket och således även tavlan inte sitter fast i boetten och att bara själva kronan är skruvad i boetten utan att sitta i verket.Haha allt är snett helt plötsligt. Vad säger säljaren då @okrona4lyfe?
Tänk på att raka linjer kan bli böjda på bilder beroende på vad för kamera bilderna är tagna med.Kan inte rita på telefonen. Men med fotot beskuret syns det tydligare.
![]()
Jag upplever att index 12 & 6 ligger snett om de sätta ingörhållande till de lodräta linjerna i bandet.
Ja, ser främst ut som om bezeln sitter lite vriden lite motsols.Han la snällt upp 2 bilder med en raklinje, han försökte träffa index, han tror/upplever själv att det är bezel aom är lite sne när han inspekterar.![]()
![]()
Istället för att snåla in på några tusenlappar så är mitt tips att du köper något som känns korrekt direkt!