• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hittat min frus klocka på Chrono24.

Hej,

För snart ett år sedan började jag planera för ett klock-köp, ett viktigt sådant. Klockan är till min fru som fyller 40 år i maj 2016.

Jag startade en tråd https://klocksnack.se/threads/behöver-tips-på-klocka-till-min-hustru-i-40-års-present.37646/

Kraven var: quartz-ur, datumvisning, rund boett och länk. Budgeten satte jag till max 10 000 kr.

Jag fick en del tips, vilka jag är superglad för, men kände mig inte helt nöjd.

Tiden gick och jag insåg plötsligt att vi nu gått in i 2016 och det nu verkligen började närma sig, så jag bumpade tråden i februari i år. Nu hade förutsättningarna ändrats lite och det var nu ok med en automatare och jag höjde budgeten till 25 000 för att få lite fler tips.

Jag har fått en del tips på flera olika märken även denna andra vända, men av någon anledning så har jag alltid kommit tillbaka till Rolex. Så jag har nu fokuserat endast på rolex och i och med detta har budgeten nu hamnat runt 35 000 kr!! WTF!! Jag hade ju tänkt runt 10 000 kr!:banghead:

Men va fan, hon har ju för fan fött mig två barn och hållt mig i handen i snart 19 år!!! :)

Nu har jag hittat ett fint exemplar från 2014 men nu börjar det riktigt jobbiga. Vågar jag handla på Chrono24? Det handlar om en tysk, Grimmeissen, som varit Trusted Seller sedan 2003 med en fysisk butik i Heilbronn strax söder om Frankfurt. Dock erbjuder dom inte Trusted Checkout.

Butiken har svarat mig väldigt snabbt och sakligt på frågor. Vad kan då gå fel? I´m asking you guys and dolls.

Här är klockan.
2436312gross.jpg


2436312c.jpg


2436312d.jpg


2436312e.jpg


2436312f.jpg
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Klart du vågar handla via C24, speciellt från en handlare som varit med så länge.
Se dock till att du får klara svar angående skick och tillbehör. Helst att du får en komplett bild av allt som kommer med klockan och att cert (om det finns) stämmer med klockan.
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Hej,

För snart ett år sedan började jag planera för ett klock-köp, ett viktigt sådant. Klockan är till min fru som fyller 40 år i maj 2016.

Jag startade en tråd https://klocksnack.se/threads/behöver-tips-på-klocka-till-min-hustru-i-40-års-present.37646/

Kraven var: quartz-ur, datumvisning, rund boett och länk. Budgeten satte jag till max 10 000 kr.

Jag fick en del tips, vilka jag är superglad för, men kände mig inte helt nöjd.

Tiden gick och jag insåg plötsligt att vi nu gått in i 2016 och det nu verkligen började närma sig, så jag bumpade tråden i februari i år. Nu hade förutsättningarna ändrats lite och det var nu ok med en automatare och jag höjde budgeten till 25 000 för att få lite fler tips.

Jag har fått en del tips på flera olika märken även denna andra vända, men av någon anledning så har jag alltid kommit tillbaka till Rolex. Så jag har nu fokuserat endast på rolex och i och med detta har budgeten nu hamnat runt 35 000 kr!! WTF!! Jag hade ju tänkt runt 10 000 kr!:banghead:

Men va fan, hon har ju för fan fött mig två barn och hållt mig i handen i snart 19 år!!! :)

Nu har jag hittat ett fint exemplar från 2014 men nu börjar det riktigt jobbiga. Vågar jag handla på Chrono24? Det handlar om en tysk, Grimmeissen, som varit Trusted Seller sedan 2003 med en fysisk butik i Heilbronn strax söder om Frankfurt. Dock erbjuder dom inte Trusted Checkout.

Butiken har svarat mig väldigt snabbt och sakligt på frågor. Vad kan då gå fel? I´m asking you guys and dolls.

Här är klockan.
2436312gross.jpg


2436312c.jpg


2436312d.jpg


2436312e.jpg


2436312f.jpg
Kommer att gå fint, bra val, klart hon ska en Rolex. Lycka till
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Hej,

För snart ett år sedan började jag planera för ett klock-köp, ett viktigt sådant. Klockan är till min fru som fyller 40 år i maj 2016.

Jag startade en tråd https://klocksnack.se/threads/behöver-tips-på-klocka-till-min-hustru-i-40-års-present.37646/

Kraven var: quartz-ur, datumvisning, rund boett och länk. Budgeten satte jag till max 10 000 kr.

Jag fick en del tips, vilka jag är superglad för, men kände mig inte helt nöjd.

Tiden gick och jag insåg plötsligt att vi nu gått in i 2016 och det nu verkligen började närma sig, så jag bumpade tråden i februari i år. Nu hade förutsättningarna ändrats lite och det var nu ok med en automatare och jag höjde budgeten till 25 000 för att få lite fler tips.

Jag har fått en del tips på flera olika märken även denna andra vända, men av någon anledning så har jag alltid kommit tillbaka till Rolex. Så jag har nu fokuserat endast på rolex och i och med detta har budgeten nu hamnat runt 35 000 kr!! WTF!! Jag hade ju tänkt runt 10 000 kr!:banghead:

Men va fan, hon har ju för fan fött mig två barn och hållt mig i handen i snart 19 år!!! :)

Nu har jag hittat ett fint exemplar från 2014 men nu börjar det riktigt jobbiga. Vågar jag handla på Chrono24? Det handlar om en tysk, Grimmeissen, som varit Trusted Seller sedan 2003 med en fysisk butik i Heilbronn strax söder om Frankfurt. Dock erbjuder dom inte Trusted Checkout.

Butiken har svarat mig väldigt snabbt och sakligt på frågor. Vad kan då gå fel? I´m asking you guys and dolls.

Här är klockan.
2436312gross.jpg


2436312c.jpg


2436312d.jpg


2436312e.jpg


2436312f.jpg


Vad kostar den ny i butik?
 

Andyrew

Cartier
Kul och grattis, lycka till! Trodde att jag skulle få läsa något i stil med att din frus klocka hade blivit stulen. Positivt överraskad.
 
1. Läset din rubrik:
Hittat min frus klocka på Chrono24.
och tänkte "shit, stöldgods på chrono24, det har jag bara väntat på!". Tur att det inte var så!


2. Troligtvis mycket liten risk att bli blåst.

3. Storleken är fin damstorlek tycker jag, då blir den inte för tung heller.

4. Om din fru saknar "klockintresse" skulle jag ändå i ditt ställe överväga en Omega AT kvarts. Helt enkelt smidigare, och i slutändan kanske det blir en klocka hon kommer använda oftare?
 
Så runt 40 med bra förhandling för en ny från AD... Tycker den var dyr, mycket dyr som beggad från en utsocknes privathandlare..
Ja, för att få det riktigt billigt får man söka sig till sydeuropa, tyska handlare brukar vara dyrare. Damklockor är generellt billiga begagnat pga kvinnor föredrar nyköp, dammodeller har dock glesare utbud beg.
Hittar så billigt som runt 26 000, men med service och eventuellt byte av urtavla är man snabbt uppe i runt 34 000 SEK.
http://www.chrono24.se/search/index.htm?dosearch=true&query=178240&searchexplain=1&sortorder=1
Vill man få den ännu billigare får man vänta på privatförsäljare på chrono24 eller varför inte ebay.
 
Senast ändrad:

Zingo

Rolex
Så runt 40 med bra förhandling för en ny från AD... Tycker den var dyr, mycket dyr som beggad från en utsocknes privathandlare..
Snyggt jobbat om man får rabatt med 27,5% på en DJ. En viss butik lämnade 0,0% rabatt när jag ville köpa en DJ plus en till Rolle av populär modell. Frågade och fick inget erbjudande och orkade inte pruta à la Egypten/Kina/etc stil. Gjorde ingen stor sak av det utan köpte båda från annan leverantör.

Slutsats, fasta priser passar mig bättre.. :(
 
Senast ändrad:

MissDatejust

Rolex
2-Faktor
Hade kollat vad Gassan Diamonds på Schiphol i Amsterdam skulle ha innan jag hade gett mig ner till Frakfurt. Slängt iväg ett mail till [email protected] om du inte redan gjort det. Köpte min där och kan verkligen rekommendera :) Bra val, tror hon kommer bli väldigt nöjd!
 
Så runt 40 med bra förhandling för en ny från AD... Tycker den var dyr, mycket dyr som beggad från en utsocknes privathandlare..

Har försökt få ner priset via en kompis men har hamnat runt 45' och det är långt över budget, så jag kör på denna. Jag antar att det inte är speciellt svårt att få 27% rabatt om man driver Sveriges klockforum nr 1?

Hade kollat vad Gassan Diamonds på Schiphol i Amsterdam skulle ha innan jag hade gett mig ner till Frakfurt. Slängt iväg ett mail till [email protected] om du inte redan gjort det. Köpte min där och kan verkligen rekommendera :) Bra val, tror hon kommer bli väldigt nöjd!

Kan göra en sista scanning av marknaden. Köpte du i Gassan´s butik eller fick du klockan skickad? Jag har nämligen inga planer på att flyga ner och hämta klockan.
 
Topp