• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

HJÄLP

Hej,

Köpte en Oris Aquis Date 2017 här på forumet för någon vecka sedan. Nu är det så sjukt att en av skruvarna som fäster baren i länken har trillat av. Har garanti i två år på klockan och har även hittat en mail till officiell service på Englunds. Får säkert svar imorgon. Finns det ingenstans man kan vända sig för att köpa reservdelar till klockorna förutom C24? Letat som en galning. Alla svar uppskattas.

Mvh

Hej,

Köpte en Oris Aquis Date 2017 här på forumet för någon vecka sedan. Nu är det så sjukt att en av skruvarna som fäster baren i länken har trillat av. Har garanti i två år på klockan och har även hittat en mail till officiell service på Englunds. Får säkert svar imorgon. Finns det ingenstans man kan vända sig för att köpa reservdelar till klockorna förutom C24? Letat som en galning. Alla svar uppskattas.

Mvh
Köper du reservdelar på c24? Cousins kanske har?

När jag skulle beställa lite reservdelar till min aquis så sa dom på franks ur att grejerna skickades från Dannmark och kunde ta en vecka. Borde ju gälla skruvar också?

Hade en Oris Diver för några år sedan, tappade också en skruv. Jag gick in på Hukes i Malmö och köpte ett par st extra.
Vet dock ej om de är AD för Oris längre(?)

Jag köpte skruvar till Oris via Zethtraeus Ur i Växjö. Oklart om den verksamheten finns kvar, men att beställa via Danmark (genom AD) lär inte vara några problem. Hör med valfri Oris-AD så kommer det garanterat lösa sig.

Jag har kollat in Oris på Franks Ur, Drottninggatan 39 i Stockholm. Trevliga, kunniga och hjälpsamma enligt min mening.
AD för Oris och "Vi utför även reparationer av flesta armbandsur. Batteri och armbandsbyten samt mindre reparationer sker oftast omgående på plats då vi har urmakare i butiken"

Jag har kollat in Oris på Franks Ur, Drottninggatan 39 i Stockholm. Trevliga, kunniga och hjälpsamma enligt min mening.
AD för Oris och "Vi utför även reparationer av flesta armbandsur. Batteri och armbandsbyten samt mindre reparationer sker oftast omgående på plats då vi har urmakare i butiken"
Är som sagt bara att gå till närmaste AD, eller den du föredrar.

Tillbaka
Topp