• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

HJÄLP :)

robert104

Basic
Kan någon hjälpa mej med info om denna klocka, telephone (stort fickur) på insidan skrivet med kyrilliska bokstäver. Har sökt på nätet men inte hittat någonting. Tacksam för alla svar, robert.

Bilagor

• 021.JPG
    021.JPG
    176 KB · Visningar: 1
  • 022.JPG
    022.JPG
    234.5 KB · Visningar: 1
  • 023.JPG
    023.JPG
    167.5 KB · Visningar: 1
  • 024.JPG
    024.JPG
    196.2 KB · Visningar: 2
Har hittat ett fint fickur som jag funderar på att köpa med beskrivning OMEGA, "Rödtolva", fickur, 52 mm, Serie nr. 4974360, Boett nr. 5686054, silver (0,935), ankargång, skadad urtavla, lokomotiv, ca 1917.
Jag är väldigt ny när det gäller klockor vad menas med begreppet "Ankargång"

Hej igen, sökte efter prisuppgift på nätet. Hittade en rueff freres men det var ett guldur från 1907, begärt pris 3900 euro. Har förgäves sökt efter en liknande min men hittar inget. Kanske någon här hittar en liknande vore jag tacksam. Med vänlig hälsning robert.

Har hittat ett fint fickur som jag funderar på att köpa med beskrivning OMEGA, "Rödtolva", fickur, 52 mm, Serie nr. 4974360, Boett nr. 5686054, silver (0,935), ankargång, skadad urtavla, lokomotiv, ca 1917.
Jag är väldigt ny när det gäller klockor vad menas med begreppet "Ankargång"
Ankargång är vanligaste konstruktionen idag. Typ som en modern manuell eller automat. Gånghake eller ankare.

Tillbaka
Topp