• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hjälp att hitta liten kronograf

Jag har letat här på KS men inte hittat någon tråd för detta....

Min yngsta dotter på sju år vill ha en kronograf (storasyster har en). Hennes armar är ju inte sjukt breda, men jag tror att en kronograf på <33 mm skulle fungera (lite att växa i).
Vet någon om det finns kronografer som är så små som 32 mm - 33 mm?

Typ av urverk spelar mindre roll.

Tacksam för alla tips!

//Joakim

Jag kollade runt lite och det finns Mikael Kors, Fossil etc, i de billigare prisklasserna och sen bl.a. Certina, Tissot från typ 3-4k och uppåt. De flesta är 34-35mm.

Jag kollade runt lite och det finns Mikael Kors, Fossil etc, i de billigare prisklasserna och sen bl.a. Certina, Tissot från typ 3-4k och uppåt. De flesta är 34-35mm.
Jo, jag har sett att det finns ganska många kronograf som är "små", men inte så många i dotterns storlek. Och det är klart att det kan vara svårt att få till bra undertavlor (jag vet inte vad de heter på svenska) på mindre klockor.

Här kommer en återkoppling till dotterns kronograf:
Jag letade runt och jämförde klockor, Youtubeade urverk, och små vettiga kronografer hade en prislapp långt över vad jag var redo att chansa på en sjuåring. Så jag bestämde mig för att gå på en mindre Seiko kronograf. Jag letade på Kaplans, Blocket, Pantbanken och tillslut hittade jag en Seiko 7T92-0JE0 på Tratten. Den är 36 mm, som är för stort, men går på sommaren i kortärmat. Och hon växer inte ur den på ett tag:D
DSC_0027.JPG

Tack för all hjälp!
//Dr Hochblume

Jag har letat här på KS men inte hittat någon tråd för detta....

Min yngsta dotter på sju år vill ha en kronograf (storasyster har en). Hennes armar är ju inte sjukt breda, men jag tror att en kronograf på <33 mm skulle fungera (lite att växa i).
Vet någon om det finns kronografer som är så små som 32 mm - 33 mm?

Typ av urverk spelar mindre roll.

Tacksam för alla tips!

//Joakim

Den här köpte jag till min fru:

Bilagor

• A89CEB08-A223-45F4-B60F-E18082734DD8.jpeg
    A89CEB08-A223-45F4-B60F-E18082734DD8.jpeg
    75 KB · Visningar: 3
Tillbaka
Topp