• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hjälp att hitta passande klocka

Kim_91

Basic
Hej,

Min fästmö håller på att titta efter en klocka, vi hittade följande som hon gillade väldigt mycket:

Problemet är bara att den var lite för liten för hennes smak. Diametern låg på 32mm, och hon är ute efter 38-42.

Har ni tips på några liknande modeller i kvalitativa märken?

Vi har t.ex tittat på en sådanhär:

Önskemål:
Diameter: 38-42 mm
Färg: Guld med vit tavla
Pris: 0 - 10 000 kr

Tack på förhand :).

Dom du har tittat på är väl de märken som finns i den prisklassen, Certina, Tissot, Seiko, Citizen och sen lite dyrare kanske Maurice Lacroix, Frederique Constant, Hamilton, Longines etc. Just guld med vit tavla var svårare att hitta när jag kollade och sen vet jag inte om det måste vara quartz eller inte, hittade de här.

• Like
Reactions: iko
Min fru gillar sin Gant Park Avenue 32.

Park Hill finns i 38mm, med meshband eller länk.

Tack för svaren, det övervägs för fullt nu :)!

Hur står sig märken som t.ex Gant, Micheal Kors, Tommy Hilfiger m.m i jämförelse med "riktiga klockmärken" som är inriktade på just klockor och inte t.ex kläder från början?

Tack för svaren, det övervägs för fullt nu :)!

Hur står sig märken som t.ex Gant, Micheal Kors, Tommy Hilfiger m.m i jämförelse med "riktiga klockmärken" som är inriktade på just klockor och inte t.ex kläder från början?
Frugan har haft sin Marc Jacobs klocka i 7 år den tickar på bra. Nått batteribyte vartannat år.

Tillbaka
Topp