• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp att identifera Omega.

WiktorK

Omega
Halloj!

Satt härom kvällen på Tradera och i brist på annat så började jag spontanbuda på lite gott och blandat! Härom kvällen visade det sig att jag vunnit denna Omega, som jag glömt bort... o_O

Så nu är denna klocka på väg till mig.. MEn frågan lyder, vad är det för Omega?
Enligt annonsen framgick inte särskilt mycket matnyttigt, förutom att det va en gammal automatare och märket va Omega..

Den verkar behöva lite kärlek och ompyssling iform av nytt glas.

171289508_709f3341-df26-4616-a979-dd1d92bf4abe.jpg


171289508_1aa7db4e-9929-414e-9965-99fa28b17436.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Halloj!

Satt härom kvällen på Tradera och i brist på annat så började jag spontanbuda på lite gott och blandat! Härom kvällen visade det sig att jag vunnit denna Omega, som jag glömt bort... o_O

Så nu är denna klocka på väg till mig.. MEn frågan lyder, vad är det för Omega?
Enligt annonsen framgick inte särskilt mycket matnyttigt, förutom att det va en gammal automatare och märket va Omega..

Den verkar behöva lite kärlek och ompyssling iform av nytt glas.

Fin modell som är lite större än de flesta samtida, 35 mm. Glaset ser väl helt ut så det kan du själv snygga till med polerpasta. Dock är uret inte automatiskt vad jag vet. Mekaniskt med manuellt uppdrag.
 

WiktorK

Omega
Tack för den snabba och kunniga återkopplingen! :)

Så fort den har landat hemma så ska jag öppna den och se vad jag hittar, får lov att återkomma i ärendet.
 

WiktorK

Omega
Nu har den landat här hemma. Jag var ännu inte haft tiden att öppna den!

Sitter väldigt bra på armen och känner mig nöjd. Glaset är dock inte set roligaste och behöver därför lite kärlek.

Hur konstaterar jag om det är plast eller glas i glaset?


y6u2ejup.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nu har den landat här hemma. Jag var ännu inte haft tiden att öppna den!

Sitter väldigt bra på armen och känner mig nöjd. Glaset är dock inte set roligaste och behöver därför lite kärlek.

Hur konstaterar jag om det är plast eller glas i glaset?
Det är plast. Du kan polera det själv med tandkräm, autosol, silver/mässingsputs, displex eller polywatch.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Går det att gör samma procedur på boetten, med sandpapper och sen Autosol? Eller ska man undvika sandpapper på boetten?
Du kan definitivt köra samma procedur på boett. Dock är det lite klurigare att få alla ytor rätt. Problemet när folk polerar är att de ytor som skall vara plana rundas av vilken inte är så kul. Med övning och rätt verktyg kan det dock bli riktigt fint. Ett plant slipverktyg är att rekommendera.

SNC16998.jpg


SNC17003.jpg
 

Hardy

Thug
Du kan definitivt köra samma procedur på boett. Dock är det lite klurigare att få alla ytor rätt. Problemet när folk polerar är att de ytor som skall vara plana rundas av vilken inte är så kul. Med övning och rätt verktyg kan det dock bli riktigt fint. Ett plant slipverktyg är att rekommendera.

SNC16998.jpg


SNC17003.jpg

Snyggaste indexen omega någonsin skapat. När jag sitter med min i solen glittrar det enormt
 
Topp