• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp att identifiera Omega

jwh

Omega
Hej,
Jag ärvde min farfars gamla Omega för ett antal år sedan, och har nu i dagarna försökt leta upp information kring klockan.
Årtal, modell, etc men kommer ingenstans. Någon här på forumet som kan identifiera klockan och sitter på lite info?
Enligt uppgift skall den vara i guld men kan vara double. Skall titta närmare på det. Totalvikt är 80g.

Tänkt lämna in den på service samt korta länken så den passar. Om någon vet en bra urmakare kring Göteborg tar jag tacksamt emot tips.
Ett potentiellt pris är egentligen inte relevant då den har stort affektionsvärde för mig, men det vore kul att veta. Den har min farfars namn ingraverad vilket förstås sänker värdet.
Mvh
 

Bilagor

  • IMG_3532.PNG.png
    IMG_3532.PNG.png
    156.3 KB · Visningar: 89
  • IMG_3534.PNG.png
    IMG_3534.PNG.png
    105.7 KB · Visningar: 91
  • IMG_3538.PNG.png
    IMG_3538.PNG.png
    91.5 KB · Visningar: 86

Husse

Patek
Hej,
Jag ärvde min farfars gamla Omega för ett antal år sedan, och har nu i dagarna försökt leta upp information kring klockan.
Årtal, modell, etc men kommer ingenstans. Någon här på forumet som kan identifiera klockan och sitter på lite info?
Enligt uppgift skall den vara i guld men kan vara double. Skall titta närmare på det. Totalvikt är 80g.

Tänkt lämna in den på service samt korta länken så den passar. Om någon vet en bra urmakare kring Göteborg tar jag tacksamt emot tips.
Ett potentiellt pris är egentligen inte relevant då den har stort affektionsvärde för mig, men det vore kul att veta. Den har min farfars namn ingraverad vilket förstås sänker värdet.
Mvh
Testa att ställa frågan i vintagedelen av KS!
Där har du ännu större chans att få hjälp!
Härlig arveklocka!
 
  • Like
Reactions: jwh

jwh

Omega
Tack!
Jag skapade precis en tråd i Vintagedelen, du har helt rätt, förmodligen större chans till hjälp där.
Allt väl och gott nytt!
 
Topp