• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp att korta av länk

Hampus93

Breitling
Hej

Har en nyligen inköpt Tag Heuer Aquaracer som behöver kortas av på länken och undrar om jag kan fixa de själv eller åka till en urmakare och få de fixat?
 

Mr Chance

Kalmar
Hej

Har en nyligen inköpt Tag Heuer Aquaracer som behöver kortas av på länken och undrar om jag kan fixa de själv eller åka till en urmakare och få de fixat?

Vet inte hur den länken ser ut men gissar att de sista bitarna mot låset är skruvade, har du bara en liten mejsel är det inte svårt att fixa själv.
 
Vet inte hur den länken ser ut men gissar att de sista bitarna mot låset är skruvade, har du bara en liten mejsel är det inte svårt att fixa själv.

Håller med, men är det första gången du gör det så kanske en tripp till närmaste urmakare är att föredra, testa och korta länkar på nån billigare klocka i lådan så du får lite häng på det är mitt tips...
 
Är länkbitarna skruvade, så är det inga problem, men du behöver en skruvmejsel som verkligen passar, skruvarna kan sitta rätt hårt och du vill inte slinta.
 

Hugii

Audemars
Lite bilder tack.
Jag tror inte det är nåt problem oavsett om det skruvar eller inte, bara du inte har tummen mitt i handen. :angel:
 

Hampus93

Breitling
Här va väll de jag kunde få till :) svårt nu nör de är mörkt tyvärr och lögenheten renoveras
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    123.8 KB · Visningar: 277
  • image.jpg
    image.jpg
    80.2 KB · Visningar: 260
  • image.jpg
    image.jpg
    118.5 KB · Visningar: 268

noeLLY

Cartier
Friktionsstift med rör! behövs ett hårt tryck för att få ut dom och akta så rören inte försvinner(små) :)
 

Hugii

Audemars
Jag vet inte hur mkt du behöver korta men du kan på ett enkelt sätt "korta" lite...(tror nästan att du fixar det med en tandpetare) :)
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    126 KB · Visningar: 137

Chuck

Patek
2-Faktor
Du kan få ut den sitter som sattan jag vet men kortade nyligen tjerringens länk. Fick samma problem och använde gamla kallingar och en tång för att dra ut den istället för att tejpa.
Det går bara dra utav helvete

Edit: länken jag korta tillhörde en tag aquaracer
 
  • Like
Reactions: CLT
Topp