• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp att modellbestämma Certina-klocka

skaalman

Breitling
Hej på er!
Jag har en Certina som jag inte tycks hitta någon information om när jag söker runt på nätet, och undrar om det är någon här som har koll på vad det är för modell eller annan trevlig information som om den tål någon slags väta :)
Klockan vrids upp manuellt, och serienummer och modell finna graverat på baksidan enligt bild och text nedan. Tack på förhand!

7001 024
4486705
 

Bilagor

  • IMG_3997.JPG
    IMG_3997.JPG
    96.5 KB · Visningar: 173
  • IMG_3998.JPG
    IMG_3998.JPG
    92 KB · Visningar: 177

skaalman

Breitling
Tack snälla!
Lägger till två till bilder på klockan här med lite mer armband. Som Martin säger så är kronan bytt någon gång innan den blev min. Kul med lite mer info om den, får lite mer själ :)
 

Bilagor

  • IMG_4098.JPG
    IMG_4098.JPG
    68.8 KB · Visningar: 97
  • IMG_4100.JPG
    IMG_4100.JPG
    73.6 KB · Visningar: 105

Psykel

Patek
Stiligt, men ser som tidigare nämnt inte ut att vara någon originalkrona. Jaga reda på en korrekt krona så ska den nog bli ruggigt bra!
 

Snokas

Omega
2-Faktor
Hallå Skaalman och övriga,

Jag verkar ha en klocka från samma epok, en klocka som betyder en hel del för mig. Går det att säga att även denna är från 1962? Kan man lista ut någon modell och sedan hitta mer info om den?

//Snokas
 

Bilagor

  • IMG_20190426_235709.jpg
    IMG_20190426_235709.jpg
    230.5 KB · Visningar: 9
  • IMG_20190426_235656.jpg
    IMG_20190426_235656.jpg
    204.3 KB · Visningar: 8

Psykel

Patek
Hallå Skaalman och övriga,

Jag verkar ha en klocka från samma epok, en klocka som betyder en hel del för mig. Går det att säga att även denna är från 1962? Kan man lista ut någon modell och sedan hitta mer info om den?

//Snokas
Dom lägre 4 miljonerna är 1961, enligt serienumret på baksidan.
 

Snokas

Omega
2-Faktor
Hej och stort tack.
Då verkar den som sagt vara från 1961ish. Rätt häftigt att den funkar så bra nu, den kan inte ha varit servad mycket de senaste 20 åren. Har fortat sig tre-fyra minuter nu på tre dagar.
Martin - du verkar vara den som gjort detta tillgängligt för lekmän som jag. Tack!
 
Topp