• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp att spotta denna Omega Seamaster

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Hej, är det någon som kan ge lite info om denna klocka?
Känner inte igen modellen med seamaster nertill så där.
Ska vara i 18k.
Äkta?, Ålder?, pris? m m.
/j
seamaster.jpg
 

Martin Lovasz

Audemars
Förr var falska klockor gjorda att lura folk som hade bråttom och ramlade på någon som behövde hjälpa att komma hem genom att köpa deras fina Omega billigt. Idag är det dock nära på omöjligt att enkelt se om en klocka är falsk för den skall lura Internetköpare.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Jag mailade auktionisten på Gotland men de verkar inte gjort någon notis av detta och sålt den med budgivning.
/j
SOMMARAUKTION_-_Smågårde_Auktioner.jpg
 

Calle med C

Panerai
Inga välutbildade personer på det där auktioshuset, verkar det som. Åtminstone inte dom på klocksidan. Kolla bara texten på tavlan. Min handstil är ingen fröjd för ögat, men det där ser ut som en 6-åring varit där och försökt skriva "fint". Bilderna är dåliga med det ser inte ut som gulguld direkt, om man säger så.

Trist för köparen och dåligt av försäljaren att ha kvar annonsens trots att du påpekade att allt kanske inte stod rätt till. Länka tråden till dom?

Det här visar väl hur viktigt det är att läsa på ordentligt om klockor man är intresserad av. För 3600 (+ provision) får du en rätt hygglig, äkta klocka.
 

Calle med C

Panerai
Jag kom inte på den är tråden nu under fyllan och kunde inte låta bli att få mig ett gott skratt. Vilken jäkla "klocka". Inget illat menat mot dig @Jensab dock!
Jag är sugen på att maila auktionshuset i fråga och fråga om det är ett försenat aprilskämt. Givetvis hållandes en god ton. Namn på det? :D
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Jag kom inte på den är tråden nu under fyllan och kunde inte låta bli att få mig ett gott skratt. Vilken jäkla "klocka". Inget illat menat mot dig @Jensab dock!
Jag är sugen på att maila auktionshuset i fråga och fråga om det är ett försenat aprilskämt. Givetvis hållandes en god ton. Namn på det? :D
Jag kände egentligen ingen som helst tvekan i äkthetsfrågan men ville höra åsikter.
Vad gäller "auktionshuset" så är det en en mindre auktion som kör på söndagar på sommaren och ytterligare lite på resten av året.
Tror inte man kommer nån vart med ytterligare mail.
Jag ska dit idag och får väl se om man kan kommentera.
/j
 

Calle med C

Panerai
Jag kände egentligen ingen som helst tvekan i äkthetsfrågan men ville höra åsikter.
Vad gäller "auktionshuset" så är det en en mindre auktion som kör på söndagar på sommaren och ytterligare lite på resten av året.
Tror inte man kommer nån vart med ytterligare mail.
Jag ska dit idag och får väl se om man kan kommentera.
/j

Ah, ok. Jag trodde det var något större/mer etablerat ställe. Nu när du delgett den information håller jag givetvis med dig. Dock kan man ändå tycka, hur liten firman än är, och man håller på med vintage/antikviteter, att minst en varningsklocka borde ringt.

Hur gick det idag?
 
Topp