• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp av klockköp 16013

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Hej! Jag håller på att diskuterar till mig min första Rolex i skrivande stund. Det är en 16013 G/S, då jag inte är alls så insatt som många andra av er (även om jag önskade att jag var det) så skulle jag gärna ha lite hjälp med detta köp. Infogar lite bilder här under och skulle uppskatta lite ärliga svar och tips vad jag borde kolla med honom och hur klockan ser ut. Tack på förhand, vad skulle jag göra utan er...
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Wemb

Cartier
Jag besitter ingen enorm kunskap men för få lite mer info,

Vart köper du klockan ifrån? (handlare/privat/land).
När servades klockan senast?
Får du cert. & box?
Begärt pris?

Min högst personliga åsikt är att klockan skall vara servad nyligen, alt. att en servad klocka skall ha ett pris därefter så att du kan lämna in den för en genomgång direkt efter köpet.


Det är en underbar klocka BTW!
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Jag besitter ingen enorm kunskap men för få lite mer info,

Vart köper du klockan ifrån? (handlare/privat/land).
När servades klockan senast?
Får du cert. & box?
Begärt pris?

Min högst personliga åsikt är att klockan skall vara servad nyligen, alt. att en servad klocka skall ha ett pris därefter så att du kan lämna in den för en genomgång direkt efter köpet.


Det är en underbar klocka BTW!

Jag är tacksam för all hjälp jag kan få.

Köparen kommer från USA och säljes på watchuseek, klockan kommer med orginal skinn band med Box men inga papper. Utan servicehistorik. Jag frågade om säkerhet och fick svaret: "your safety is my concern and I have over 100% feedback on ebay, you are welcome to check." Han kommer att skicka klockan med fedex till min dörr och betalning kommer att ske igenom paypal. Han sänkte priset från 2100 dollar till 1800 och nu har jag prutat ner det till 1700 och tänkte försöka få ner det till 1650, är detta rimligt?
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
Varför köpa från USA? Du kan hitta bättre exemplar inom EU och därmed inte behöva lägga till svensk moms.

Vad som är original med armbandet vet jag inte, det har iaf inte sålts av Rolex. Klockan i sig är rätt fult polerad (nött krona, slarvigt blankpolerad på delar av bandhornens översida, polerat boettlock etc). Dessutom är det värt att lägga några extra kronor på en DJ med länk.
 

_jonte

Patek
Hoppa den, känns onödigt risky för en medelmåttig klocka. Med så slitet yttre är det inte orimligt att anta du kommer åka på en dyr service inom kort.
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Varför köpa från USA? Du kan hitta bättre exemplar inom EU och därmed inte behöva lägga till svensk moms.

Vad som är original med armbandet vet jag inte, det har iaf inte sålts av Rolex. Klockan i sig är rätt fult polerad (nött krona, slarvigt blankpolerad på delar av bandhornens översida, polerat boettlock etc). Dessutom är det värt att lägga några extra kronor på en DJ med länk.
Okej då ska jag ta mig en liten tankeställare. Spännet är original men bandet är inte det men har skulle skicka med det gamla. Ja jag såg att den var polerad men har svårt att uppfatta hur bra/inte bra det är. Så tack för att du kommentera, det blir nog att vänta ett tag till :)
 
Topp