It is time.
Snart i alla fall. Planen är att köpa första Rolexen under 2016 och jag skulle uppskatta lite hjälp att välja.
Förutsättningarna är följande: Jag har en Omega Seamaster Professional Ceramic som borde vara värd ca 20-22 tkr och tänker mig en budget på ca 35 tkr. Alternativen är alltså att behålla Seamastern och köpa en ny klocka för ca 35 eller sälja Seamastern och köpa en klocka för runt 55.
Har på senaste tiden sneglat på SubC och gillar den riktigt mycket men har alltid varit sjukt sugen på en Pepsi. En vit Explorer är också en riktigt fin klocka i mina ögon som skulle komplettera Seamastern bra. Rädslan med både pepsin och exp-2an är att länken är lite tråkig och känns "gammal". Omotiverat?
1. Sälj SMP-C, Köp Rolex SubC 114060/116610
+ Klassisk design som man inte tröttnar på
+ Inte många år på nacken så lätt att hitta i fint skick
+ Glidelock
- Lite tråkigt val
2. Sälj SMP-C, Köp Rolex GMT Master II 16710 (Pepsi)
+ Grymt snygg, roligare än en sub (imo)
+ Utbytbar bezel "många klockor i en"
- "Gammal" - Länken känns tråkigare än motsvarande på SubC
- Svårt att hitta i lika fint skick som en SubC
3. Behåll SMP-C, Köp Rolex Explorer II 16570
+ Vit tavla, annorlunda mot de flesta andra klockor
+ "Billig" - Slipper bli OWG
4. Annat
???
Snälla, hjälp mig
Vilken input som helst är bra. Det kommer inte bli inköp förrän om ett antal månader så det är mycket tid kvar, men det är lättare att hitta motivation att spara om det finns en specifik klocka på näthinnan.
Snart i alla fall. Planen är att köpa första Rolexen under 2016 och jag skulle uppskatta lite hjälp att välja.
Förutsättningarna är följande: Jag har en Omega Seamaster Professional Ceramic som borde vara värd ca 20-22 tkr och tänker mig en budget på ca 35 tkr. Alternativen är alltså att behålla Seamastern och köpa en ny klocka för ca 35 eller sälja Seamastern och köpa en klocka för runt 55.
Har på senaste tiden sneglat på SubC och gillar den riktigt mycket men har alltid varit sjukt sugen på en Pepsi. En vit Explorer är också en riktigt fin klocka i mina ögon som skulle komplettera Seamastern bra. Rädslan med både pepsin och exp-2an är att länken är lite tråkig och känns "gammal". Omotiverat?
1. Sälj SMP-C, Köp Rolex SubC 114060/116610
+ Klassisk design som man inte tröttnar på
+ Inte många år på nacken så lätt att hitta i fint skick
+ Glidelock
- Lite tråkigt val
2. Sälj SMP-C, Köp Rolex GMT Master II 16710 (Pepsi)
+ Grymt snygg, roligare än en sub (imo)
+ Utbytbar bezel "många klockor i en"
- Svårt att hitta i lika fint skick som en SubC
3. Behåll SMP-C, Köp Rolex Explorer II 16570
+ Vit tavla, annorlunda mot de flesta andra klockor
+ "Billig" - Slipper bli OWG
4. Annat
???
Snälla, hjälp mig
Vilken input som helst är bra. Det kommer inte bli inköp förrän om ett antal månader så det är mycket tid kvar, men det är lättare att hitta motivation att spara om det finns en specifik klocka på näthinnan.