• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp en man i nöd

JayLar

Rolex
2-Faktor
Just den Seamaster-modellen tillhör inte mina favoriter, så jag hade kört på en Headwind alla dar i veckan. Sedan är det svårt att säga om just den här dealen är en bra affär. Köpte själv en Headwind på gummi utan servicehistorik en gång och på den var tuben till kronan på väg att rasa. För dyrt att fixa så det blev att sälja den vilket gjorde ont i hjärtat. Det kan vara värt mycket att få tag på en nyservad.
 

Biffbert

Cartier
Breitling om något är väl gubbigt ;)
Haha uppnår inte samma gubbighet i alla fall enligt mig! :D Färre antal gubbar med Headwind.

Just den Seamaster-modellen tillhör inte mina favoriter, så jag hade kört på en Headwind alla dar i veckan. Sedan är det svårt att säga om just den här dealen är en bra affär. Köpte själv en Headwind på gummi utan servicehistorik en gång och på den var tuben till kronan på väg att rasa. För dyrt att fixa så det blev att sälja den vilket gjorde ont i hjärtat. Det kan vara värt mycket att få tag på en nyservad.

Åhfan... Får jag till en bra deal vill jag nog ändå ge den en chans, gött att ha en lite ovanligare modell än SMP'n har jag börjat inse :) Var den första dyrare varianten jag köpte så var helt otränad (känns som en instegsdrog för många?)
Men den har tjänat mig väl den också!
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Japps den är tokfet verkligen!
13,5k är den uppe för, men då utan länk och servicehistorik

Lät ju inte helt uppåt väggarna. Jag skulle överväga det men försöka pruta ner den lite till. Headwinden är roligare än SMPn enl. mig.

Är din klocka servad förresten?:) Har ingen bra koll på servicekostnaden på breitling men runt 5k får man nog utgå i från.
 

Biffbert

Cartier
Lät ju inte helt uppåt väggarna. Jag skulle överväga det men försöka pruta ner den lite till. Headwinden är roligare än SMPn enl. mig.

Är din klocka servad förresten?:) Har ingen bra koll på servicekostnaden på breitling men runt 5k får man nog utgå i från.

Japps, har gjort det! Eller lagt ett högre mellanskillnadsbud än jag tänkte från början rättare sagt, men det resulterar ju i sak samma :) Inte av mig men vill minnas att jag sett kvitto på att förra ägaren gjort det...
Ringde Bernard&Huke i Malmö innan idag, 5k var grundpriset.
 

Biffbert

Cartier
Ingen affär denna gång, jag backade just!
Risken med en oservad 01'a blev för stor till vad jag tjänade i pengar helt enkelt.
Tack för input i alla fall! :)
 
Topp