• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp en nybörjare breitling B13356

RJE

Omega
2-Faktor
Hej! Jag skulle aldrig handla så via Ebay, speciellt inte som nybörjare. För mig känns det inte tryggt och det lär tillkomma avgifter om den skeppas från USA. Handla via någon här på Klocksnack istället :)
 

RJE

Omega
2-Faktor
Uppfattade inte att du undrade om den var äkta eller ej. Där kan jag dessvärre inte hjälpa dig...
 

Brolle

Omega
Är inte allt för kunnig, men brukar inte diamanter glimma mer? och 40k för guld/diamant.. skulle vara väldigt försiktig med detta eventuella köp..
 

Oli

Omega
2-Faktor
intresserad av denna klocka!
Should i stay or should i go!?
Klockan finns på Ebay med item nr
291839750099

https://www.ebay.com/itm/291839750099
Snälla hjälp!
Mvh
Johan
Fråga @JensBP, han är extremt bra på att hitta bra klockor på eBay, speciellt Breitling.

Tycker dock det blir rätt dyrt utan guld i länken samt att om inte diamanterna är fabriksmonterade när klockan tillverkades så höjer dom inte värdet på den.
Glöm inte att du kommer behöva betala tull/moms på den också.

Jag skulle säga leta vidare, men är man kär så är man, då får det kosta.
 
Senast ändrad:

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Visst är den äkta. Men jag vågar inte svära på om diamanterna är factory. Han skriver dessutom luddigt för att troligen ha engelska som modersmål. Säljaren verkar inte heller ha koll på länken, då han skriver professional 2 fast det är en pilotlänk.
Diamanterna kanske är helt reko, vem vet, men jag tycker utfasningarna ser rackiga ut, men det kan också bero på att bilderna är skitdåliga. Ska man sälja diamantklocka så kan man åtminstone ta skarpa bilder, kan jag tycka.

Jag skulle köpt någon från Europa. Den där kommer aldrig gå igenom tullen utan moms, du kommer åka på 25% på priset. Bättre att köpa liknande av stor bra säljare inom EU från C24 eller Ebay.
 

Johan79

Breitling
Visst är den äkta. Men jag vågar inte svära på om diamanterna är factory. Han skriver dessutom luddigt för att troligen ha engelska som modersmål. Säljaren verkar inte heller ha koll på länken, då han skriver professional 2 fast det är en pilotlänk.
Diamanterna kanske är helt reko, vem vet, men jag tycker utfasningarna ser rackiga ut, men det kan också bero på att bilderna är skitdåliga. Ska man sälja diamantklocka så kan man åtminstone ta skarpa bilder, kan jag tycka.

Jag skulle köpt någon från Europa. Den där kommer aldrig gå igenom tullen utan moms, du kommer åka på 25% på priset. Bättre att köpa liknande av stor bra säljare inom EU från C24 eller Ebay.
Stort tack för alla svar! Ödmjuk för alla snabba svar! Men hur ska jag hitta motsvarade klocka på alla länkar ni tipsar om ?
Och framför allt hur veta om den är äkta?
Ska verkligen ta till mig av feedbacken !!!
Som sagt helt novis!
Tack alla!!!!
 

Oli

Omega
2-Faktor
Kolla på chrono24.se
Gjorde precis en sökning på "Breitling Diamond" och exakt den klockan du kikar på finns där med bättre bilder än på eBay.. Kika där om du inte hittar en i Europa istället så du slipper 25% påslag på priset.
 

Johan79

Breitling
Kolla på chrono24.se
Gjorde precis en sökning på "Breitling Diamond" och exakt den klockan du kikar på finns där med bättre bilder än på eBay.. Kika där om du inte hittar en i Europa istället så du slipper 25% påslag på priset.
Har gjort en sökning!
Måste vara korkad hittar den inte bland de som finns i Europa , skicka gärna länk!
Fråga 2 ! hur fungerar chrono24.se , är alla ärliga där eller! Vad ska man tänka på dör, inga bilder på Box/pappet eller serienr!
Behöver man inte veta det?
 

Oli

Omega
2-Faktor
Har gjort en sökning!
Måste vara korkad hittar den inte bland de som finns i Europa , skicka gärna länk!
Fråga 2 ! hur fungerar chrono24.se , är alla ärliga där eller! Vad ska man tänka på dör, inga bilder på Box/pappet eller serienr!
Behöver man inte veta det?
Nä den du kikade på är från USA, skrev att du kanske kan hitta en i Europa på den sidan. Kolla efter trusted sellers och läs på om omdömen så ska det nog gå bra.

Läs dig till om det finns Box/papper, brukar stå i beskrivningen.
 

Littera69

Omega
Nä den du kikade på är från USA, skrev att du kanske kan hitta en i Europa på den sidan. Kolla efter trusted sellers och läs på om omdömen så ska det nog gå bra.

Läs dig till om det finns Box/papper, brukar stå i beskrivningen.

Av ren nyfikenhet, vad är egentligen innebörden av "trusted seller" på Chrono24?
 

JohnDoe

Rolex
Har gjort en sökning!
Måste vara korkad hittar den inte bland de som finns i Europa , skicka gärna länk!
Fråga 2 ! hur fungerar chrono24.se , är alla ärliga där eller! Vad ska man tänka på dör, inga bilder på Box/pappet eller serienr!
Behöver man inte veta det?
Sök lite här på chrono24 så dyker det upp bra tips. Bedragare finns överallt, även på C24. Finns det inte bilder på original box cert osv. så skicka en fråga om det är original breitling box cert sv. Annars är det inte originalgrejer utan eget intyg, nonamebox osv. Tänk amerikanskt avtal, står det inte finns det inte. Samma med service. Är den inte servad av auktoriserad breitling urmakare med kvitto/garanti så är den oservad. Genomgången av urmakare brukar betyda vi öppnade den och det såg ut som alla delar var kvar. Alla klockor behöver service. Är den 10 år gammal och oservad så spelar det ingen roll om den går bra just nu. Du kommer behöva serva den och det kommer kosta ett antal tusenlappar. Tänk att du köper en bil där säljaren säger att den går kanonbra just nu men den är inte servad de senaste 10.000 milen. Sen kan du lugnt utgå från att säljarna vill sälja, inte vara schyssta kompisar. Bra referenser på säljarna är viktigt så att du kan returnera om det är krångel/fel på klockan. Det är inte som att handla på ikea med öppet köp.
 

Littera69

Omega

Man behöver inte scrolla särskilt långt för att hitta Faulex från "trusted seller"

Som jag har fattat det tillhandahåller Chrono bara en plattform där säljare och köpare möts. Tradera är också bara en plattform, de tar inget som helst ansvar ifall något skulle vara fel på en vara (varumärkesförfalskning) utan det är en tvist mellan köpare och säljare.
En säljare på Tradera fortsätta som förut även om låter bli att levera det som de fått betalt för eller är anmälda för bedrägeri.

Frågan är vad som händer med en säljare på Chrono som kränger en falsk klocka?
 

Johan79

Breitling
image.png
Fortsatt hjälp!! Stämmer detta???
 
Topp