• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp! Första köp av klocka

RasmusP

Breitling
Hade tänkt köpa min första riktiga klocka och skulle behöva lite tips på stilrena kvalitetsklockor.
Max 7k
Tacksam för svar :)
 

Subby

Rolex
Här är några tips på olika kategorier:

Dykare: Certina ds action- Longines Conquest- Glycine Combat sub
Kronograf: Vintage Vantage, Seagull 1963
Dressare: Vintage Omega, zenith, longines
Pilotdesign: Archimede, Fortis flieger

De här är exempel på automatiska. Mitt val skulle vara en Longines conquest då de är mer allround och passar till flesta tillfällen.
 

Crane

Panerai
Har nyligen köpt min första riktiga klocka - Certina DS Action.
Jag valde den för modellen(det är något speciellt med dykare), utseendet, automatverket och prislappen :)
Jag har inte så mkt att jämföra med då detta är ett nyfunnet intresse, men Certinan överträffar mina förväntningar på hur en klocka ska upplevas. Supernöjd!
 

sjökvist

<—Axel Nilson
själv köpte jag Longines hydroconquest med arabiska siffror för drygt en vecka sen, hur nöjd som helst, funkar till alla tillfällen som tidigare nämnts, annars gör tissot skapliga grejer
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Men håll framför allt koll på forumet här. Det dyker alltid upp massa trevligt i den prisklassen förr eller senare.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Va kul att du ska köpa klocka :)
Välkommen in i gemenskapen!

En Certina är ju aldrig fel för dom pengarna.
Eller om du vill kan du hoppa på en Seiko prospex direkt.

Om du vill ja behmgagnar så longings eller Omega quarts kan gå.

Ser fram emot en paketöppning för att se va det blev!
 
Sju inlägg i en tipstråd och ännu inte en enda bild.

Tissot Visodate:
20150808_112625~2.jpg
 
Topp