• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp. Första klockan, värt sitt pris??

Mbjvbg

Breitling
Tjena, har länge varit ute efter en Omega deville. Nu är det snart jul och det hade varit bra present till sig själv. Eftersom det är första klockan undrar jag är den värd 6000-7500kr i skick beskrivit nedan?

Modell: Vintage herrklocka/kostymklocka Ref. nr: 135.020

Märke: Omega Seamaster De Ville - Swiss made

Tillverkningsår: 1969 - Daterad med verknummret: 28804766

Urverk: Mekaniskt manuellt urverk kaliber 601 om 17 jewels. Urverket är i mycket fint skick. (Inget batteri behövs, klockan dras upp med kronan en gång/dygn.)

Urtavla: Pärlemovit original urtavla i toppskick med upphöjda svart/guldfärgade index. Se bilder för egen bedömning av urtavlans skick. Originalglas med Omega-loggan i zenit i toppskick.

Funktion: Fungerar bra och håller tiden väl med bra gångreserv.

Skick: Mycket fint skick med lite smårepor och spår

Boett: Monocoque-boett (helgjuten) i 14k guld och stål. Boettens bezel är i 14k guld och det är ett lager guld pålagt på bandhållarna. Boetten mäter 34.5mm exkl. kronan. Boettens ref. nummer: 135.020. Originalkrona. Baksidan pryds av den traditionella Seamaster-sjöhästen i relief.

Armband: ej original
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Jag tycker att det låter allt för dyrt för det du beskriver. Du borde ladda upp en bild då det är väldigt svårt att avgöra klockans beskrivna skick med hjälp av en text. Du kan ju säkert läsa lika bra som jag, och "mycket fint skick" låter ju kalasbra annars :)
 

Fredig

Cartier
Ladda upp en bild på den! Instämmer med ovan att det låter lite väl dyrt.

Sedan har du ju många aspekter att fundera över... Är just denna klockan värd att spendera 6-7k på? Är det den perfekta storleken? Är det just denna modellen du verkligen vill ha? Tycker du borde gå till en ad och klämma på olika ur för att få en större bas att börja på. Jag själv hade väldigt svårt för 34-36mm i början då jag tyckte det kändes lite klent. Men det är helt klart en smaksak :)
 
Topp