• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp handla från Italien!!!

Igge

Panerai
Hej,

Jag ska få hem min nyköpta klocka från Italien så får jag ett mail där det står:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
To make the shipment we ask you to send us a copy of your document and tax code, via mail or fax to the number xxxxxx.
This formality is needed to complete our internal accounting as provided by article 128 Consolidated Act on Public Safety and Articles. 16 and 247 of the Implementing Regulation.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Är det nå gon som fattar vad som menas? Som privatperson innom EU ska väll inte sådant behövas, eller???
Någon som har erfarenhet av detta?

/i
 

svesam

Rolex
Hej,

Jag ska få hem min nyköpta klocka från Italien så får jag ett mail där det står:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
To make the shipment we ask you to send us a copy of your document and tax code, via mail or fax to the number xxxxxx.
This formality is needed to complete our internal accounting as provided by article 128 Consolidated Act on Public Safety and Articles. 16 and 247 of the Implementing Regulation.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Är det nå gon som fattar vad som menas? Som privatperson innom EU ska väll inte sådant behövas, eller???
Någon som har erfarenhet av detta?

/i



Har beställt ett par gånger från Italien och inte behövt göra det.
Det jag fått ange är ett telefonnummer för att UPS ska kunna höra av sig när paketet
ska levereras :)

/Daniel
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Dokumentet de vill se är pass eller körkort, har med pengahanteringen att göra. Tax code gäller knappast dig.
 

Igge

Panerai
Hej,

Ja ni har rätt, det är pass eller körkort dom vill ha. Troligtiv en språkförbistring på ordet document mellan Eng och Ita.
Dom har tydligen blivit hårdare i Itslien gällande detta.

/i
 
Topp