• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp! Har sådan beslutsångest.

nikovic

Breitling
PMa om du vill klämma på Hulk. Vi bor i samma stad, jag jobbar i city ;)

Nymans i stan kommer nog inte att ha en inne på ett tag...

image.jpeg


Med budget på 100k ish hade jag köpt en Hulk och en Panerai Radiomir.
Där beskrev du just min våtaste dröm. En Hulk till vardags samt en dressare som kompletterar den - Panerai Radiomir 512 (på brunt alligator band).
Måste säga att de klockor som du har/haft i din ägo trampar över gränsen till perfektion. Datejust.. Milgauss..

Edit: OT - Hade kört på en Rolex Daytona på stål samt vit tavla. Enkelt.
Annars, se ovan :D
 

Oew

Rolex
Tycker för övrigt det inte riktigt går att jämföra Rolex med AP, om du vill ha en riktig high-end klocka så kör på AP, vill du ha en high-end klocka som dubblar som ett verktyg och som tål i princip allt du gör så kör på en Rolex. Helt olika klockor imo
 

Schildfat

Cartier
Kör på en av de nyare GMT modellerna från Rolex, i särklass bland de snyggaste stålklockorna idag och väldigt mångsidiga! Lär ju hålla sig riktigt bra i värde fast det vet alla redan :)
 

hampuseriksson

Cartier
2-Faktor
Update

Var in på nymans idag och testade en SD4000, GMT dock inte blnr, Explorer II sedan fick jag även testa @Ernesto s fina hulk.

Tack för de @Ernesto :)
Hulken och SD4000 känns riktigt bra.
Vill dock helst ha AP, men är realist kommer inte hitta något för ~100k i mint skick.
 
Senast ändrad:

Oew

Rolex
Update

Var in på nymans idag och testade en SD4000, GMT dock inte blnr, Explorer II sedan fick jag även testa @Ernesto s fina hulk.

Tack för de @Ernesto :)
Hulken och SD4000 känns riktigt bra.
Vill dock helst ha AP, men är realist kommer inte hitta något för ~100k i mint skick.
Du hittar ju en mint 15300 white dial för 100k, om du ser någon i Milano kan jag kolla den åt dig!
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Ska köpa en klocka inom närmsta två veckorna. Har skrivit förut om en GMT II BLNR. Är inte lika säker längre.

Vad skulle ni köpt med en budget på 100k plus någon tusenlapp.

Söker en sportstålis.
Daytona, Submariner, GMT eller liknande.
Ny rolex? Begagnad AP?
Vissa Panerai modeller kan vara intressanta.


Hjälp mig att fatta ett beslut. Klockan kommer bäras på fritiden och inte på arbetet då jag jobbar som snickare.

Tackar ödmjukast för Er hjälp
Är du säker på EN klocka för 100000 kronor? Du kan ju få 10 riktigt bra för samma pris :D
 

hampuseriksson

Cartier
2-Faktor
Här är vad jag tillslut beslutade mig för. Någon kanske är lite besviken.
Men jag valde den klockan jag känner passar mig och mitt liv just nu.

En Rolex 116600 Sea-Dweller 4000. :)
image.jpeg


Lägger upp en längre text senare i veckan.

Tack för att Ni visat intresse för denna tråd.
 
Topp