• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp, hilfe, help

Nu börjar det luta åt nytt köp i det lite dyrare, jämfört med vad jag har idag, segmentet.
Är för tillfället OWG men tänkte försöka råda bot på det innan året är slut.
Budget: 30-40K
Har tidigare haft: Sub 168000, SMP, Speedy, PAM177,Chronomat,Tudor 7017, Oris och en hel massa annat billigare.
I dagsläget har jag bara en SBDC003 Blumo.
Har bestämt mig för en Rolex igen men kan inte riktigt bestämma mig för vilken. Har dock lyckats banta ner valet till Explorer 1 39mm, Explorer 2 svart, GMT eller möjligtvis en DJ eller DJ2.
Enda kravet är INTE vit/ljus tavla, grejar inte det helt enkelt. Tror inte heller att jag skulle trivas i något mindre än 38mm vilket ju genast exkluderar DJ och även den lilla Explorer 1:an. Kanske är en vanesak det där med storleken men tvekar ändå. Bild på fruns GS 36mm, ser den inte lite flickig ut?
image.jpg


Så, ge mig inspiration gärna med bilder. Vad ska jag ha förnåge?
 

mouqvist

Rolex
Nu börjar det luta åt nytt köp i det lite dyrare, jämfört med vad jag har idag, segmentet.
Är för tillfället OWG men tänkte försöka råda bot på det innan året är slut.
Budget: 30-40K
Har tidigare haft: Sub 168000, SMP, Speedy, PAM177,Chronomat,Tudor 7017, Oris och en hel massa annat billigare.
I dagsläget har jag bara en SBDC003 Blumo.
Har bestämt mig för en Rolex igen men kan inte riktigt bestämma mig för vilken. Har dock lyckats banta ner valet till Explorer 1 39mm, Explorer 2 svart, GMT eller möjligtvis en DJ eller DJ2.
Enda kravet är INTE vit/ljus tavla, grejar inte det helt enkelt. Tror inte heller att jag skulle trivas i något mindre än 38mm vilket ju genast exkluderar DJ och även den lilla Explorer 1:an. Kanske är en vanesak det där med storleken men tvekar ändå. Bild på fruns GS 36mm, ser den inte lite flickig ut?
image.jpg


Så, ge mig inspiration gärna med bilder. Vad ska jag ha förnåge?

Denkes förslag är mycket bra.
Tycker att 36mm ser fånigt ut på din handled, 39mm och 41mm borde funka fint fint. Min favorit Rolex just nu (vilken jag absolut inte har råd med tyvärr) är DJ2, fast med vit tavla :happyhappy:
 
Denkes förslag är mycket bra.
Tycker att 36mm ser fånigt ut på din handled, 39mm och 41mm borde funka fint fint. Min favorit Rolex just nu (vilken jag absolut inte har råd med tyvärr) är DJ2, fast med vit tavla :happyhappy:
Denke är en mycket klok man, dock vägrar han sälja sin till mig utan försöker istället att skamlöst lura på mig nån märklig Glycine :mad:
 

POO

Panerai
Nu börjar det luta åt nytt köp i det lite dyrare, jämfört med vad jag har idag, segmentet.
Är för tillfället OWG men tänkte försöka råda bot på det innan året är slut.
Budget: 30-40K
Har tidigare haft: Sub 168000, SMP, Speedy, PAM177,Chronomat,Tudor 7017, Oris och en hel massa annat billigare.
I dagsläget har jag bara en SBDC003 Blumo.
Har bestämt mig för en Rolex igen men kan inte riktigt bestämma mig för vilken. Har dock lyckats banta ner valet till Explorer 1 39mm, Explorer 2 svart, GMT eller möjligtvis en DJ eller DJ2.
Enda kravet är INTE vit/ljus tavla, grejar inte det helt enkelt. Tror inte heller att jag skulle trivas i något mindre än 38mm vilket ju genast exkluderar DJ och även den lilla Explorer 1:an. Kanske är en vanesak det där med storleken men tvekar ändå. Bild på fruns GS 36mm, ser den inte lite flickig ut?
image.jpg


Så, ge mig inspiration gärna med bilder. Vad ska jag ha förnåge?


Det ser ju ut som om du har en klocka på dig. Som det ska alltså. Allt för mycket större och det ser ut som om klockan har dig på sig. DJ2:an är objektivt sett en styggelse.
 
Tack för alla tips, lutar nog åt en 214270 även om GMT känns lockande.
Men fortsätt gärna att övertyga mig åt det ena eller andra hållet.
Att ha klockan ovanför knölen vet i fasen om jag fixar dock, svårt obekvämt eller kanske bara en vanesak.
 

Mr Chance

Kalmar
Jag skulle gått på en svart 16570 av de du föreslår. Du kan få en i grymt bra skick för 40k. Hade du haft 14270 som alternativ hade den legat bra till...
 

Sullstrom

Panerai
2-Faktor
En svart 16570 är ju en bra blandning utav de du önskar.. GMT, mörk urtavla och rejäl ;)! Tror den skulle sitta fint på dig!
 
Topp