• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp inför köp, Rolex 126334.

Vikkek

Breitling
Hej, påväg att göra min första klockaffär, online..
Tips på hur jag vill betala, paypal?
Bör jag vara orolig för fejk, köp från UAE.
Något speciellt att kolla efter?
Bilder på klockan nedan
20180522_092154.png
20180521_184324.jpg
20180521_184242.jpg
 

Vikkek

Breitling
Aj jag vet faktiskt inte varför riska men det känns som ett bra klipp, kommer troligtvis över den relativt billigt. Kan man ej be avsändare att skicka som gåva för att slippa tullavgift eller tas den ut oavsett?
 

VintageCollector

Cartier
2-Faktor
Aj jag vet faktiskt inte varför riska men det känns som ett bra klipp, kommer troligtvis över den relativt billigt. Kan man ej be avsändare att skicka som gåva för att slippa tullavgift eller tas den ut oavsett?
Men för i helvete! Gör hur du vill men ägna någon dag och bekanta dig med KS innan du ber om tips för lagbrott. Då märker du att den här typen av inlägg är bästa sättet att få en dålig start.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Aj jag vet faktiskt inte varför riska men det känns som ett bra klipp, kommer troligtvis över den relativt billigt. Kan man ej be avsändare att skicka som gåva för att slippa tullavgift eller tas den ut oavsett?
Känns dumsnålt. Om det är din första affär så tycker jag du borde ha is i magen och köpa där du slipper vara orolig. Antingen här på KS eller genom en handlare i Eu.
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Det går tyvärr inte att komma ifrån moms och tull om klockan skickas så hitta en i EU istället. Om du köper via Chrono24 så använd deras betaltjänst genom att betala via deras konto. Köper du klockan av en privatperson så använd swish.
För övrigt en mkt vacker klocka:)

Lycka till!
 

chimaira

Cartier
Använd sökfunktionen här på KS. Det finns massor av liknande trådar.
Handlar man utanför EU ska man betala tullavgift och moms.
 

Vikkek

Breitling
Jajemen det skall man, tack för hjälp och konkreta tips, drick nu upp morgonkaffet. Skall handla på plats istället!
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Om man utan kunskap eller nån egentlig koll måste titta mot UAE för att komma undan billigare än i sverige/eu, så har man nog sannolikt inte råd egentligen nej.

Och ja, det är skillnad på att ha kulorna disponibla och att faktiskt ha råd. :)
Klart det är skillnad, fullt medveten om det ;)

Men jag tycker det är lite förhastat tänkt att anta att man int har råd bara för man vill spara pengar.
 

Kiddy

Panerai
2-Faktor
Hej, påväg att göra min första klockaffär, online..
Tips på hur jag vill betala, paypal?
Bör jag vara orolig för fejk, köp från UAE.
Något speciellt att kolla efter?
Paypal funkar.
Ja, man bör alltid vara aktsam mot fejks. Är säljaren AD så kan du förmodligen lita på de.
Är det full set? Kolla att du har garanti? Ifall det är äkta? Öppet köp för att ha tid att verifiera det hos svensk AD? Och räkna på momsen?
 

Chad

Rolex
Köp inom EU. Om det är din första "riktiga" klocka hade jag prioriterat att den kommer från en bra källa. Antingen AD eller lättbeggad av någon med bra ref här på forumet t.ex. :)
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Antingen sparar du några tusenlappar som i sammanhanget är en liten procentsats eller så får du peace of mind. Jag vet vad jag hade valt! :)
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Det är så konstigt att snåla på helt ny Rolex. Är det vintage finns det ju massvis att ta hänsyn till och för udda ex kan jag förstå hur en risk kan vara motiverad eller prut berättigat med avseende på skick, tillbehör etc.
Men en ny Rolex?
Köp här hemma, ta inte risken och var helt enkelt inte dumsnål. Hoppas du får din klocka :)
 
Topp